نقش دسترسی به شبکه ریلی در صادرات کلینکر

مدیر عامل هلدینگ سیمان تامین (سیتا) در سفری به خرمشهر در دیدار با مدیر کل بنادر در خصوص تسهیل روند صادرات کلینکر به گفتگو و رایزنی پرداخت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، در این دیدار طرفین بر انتقال بار از جاده به ریل و نیز تسهیل صادرات کلینکر تاکید کردند.

عسگری، مدیرکل بنادر در این گفت و گو در خصوص تسهیل صادرات کلینکر از بندر خرمشهر گفت: اگر بتوانیم جاده را به ریل منتقل کنیم ،هم هزینه‌ها را برای تمام صادر کنندگان کاهش داده‌ایم و هم رضای خدا و رضایت نظام و مردم در آن خواهد بود.

وی افزود: انتقال بار از جاده به ریل موجب کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود،تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند، تامین و نگهداری جاده‌ها که کار پر هزینه و سختی نیز هست کاهش پیدا می‌کند و ما عملا از ریل‌هایی که در کشور نسبت به حجمی که ایجاد شده هیچ استفاده‌ای نمی‌شود با این کار مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرند.

همچنین در این دیدار حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین با بیان اینکه مجموعه یک هلدینگ چند رشته‌ای در زمینه سیمان ساختمان وحمل و نقل است گفت: بخش عمرانی این مجموعه شرکت سابیر است که جز بزرگترین پیمانکاران کشور در حوزه مترو و سد سازی است و در حوزه حمل و نقل نیز حمل و نقل آبادان است که اولین ناوگان حمل و نقل کشور و بین المللی را دارد.

وی ادامه داد:یکی از گیت‌های بسیار مهم کلینکر کشور بندر خرمشهر و شلمچه است،‎ضمن اینکه یکی از مهمترین بازارهای کلینکر ما بازار عراق است. در جنوب عراق آسیاب‌هایی وجود دارد که کلینکر از ایران می‌برند،ما نیز یک آسیاب در عراق احداث کردیم .

وی افزود: استراتژی در تمام دنیا این است که بار از جاده به ریل برود ،ما در خواست داریم که کل سیمان‌های ما به ریل وصل شود.

مهدی هوشیاری در ادامه و در بازدید میدانی از پایانه مرز شلمچه و ادای احترام به یادمان شهدا با ‎رییس ستاد اربعین شلمچه دیدار و در خصوص استقرار موکب و پذیرایی از زائران اربعین در این مرز گفت و گو کرد.

تمیمیان، رییس ستاد اربعین شلمچه در این بازدید که به منظور مکان‌یابی جهت برپایی موکب و ارائه خدمات به زائرین صورت گرفت گفت: پذیرایی از زائران به دو بخش حین سفر و بعد از سفر تقسیم می‌شود،ما هر سال هنگام برگشت زائرین با خستگی، انبوه جمعیت، گرما و مشکلات پذیرایی از این زائران مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد خروج و ورود زائران از تمام مرزهای کشور متفاوت است گفت: سال گذشته حدود ۸۰۰هزار نفر در مراسم اربعین از مرز شلمچه خروج داشتند اما بیش از یک میلیون نفر از مرز شلمچه به کشور برگشتند.

در پایان این بازدید مقرر شد که ۱۰کانکس و کولر و یک میلیون بطری آب برای پذیرایی از زائران از سوی هلدینگ سیمان تهیه و توزیع شود.

کد خبر: 62911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =