بودجه ابزار حمله به دولت شده است

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: به جای نگاه حرفه ای و کارشناسی، بودجه برای مجلس بیشتر ابزاری برای تبلیغات، حمله به دولت و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است.

به گزارش آتیه آنلاین «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: بودجه برای مجلس به جای نگاه حرفه ای و کارشناسی بیشتر ابزاری برای تبلیغات و حمله به دولت شده است و یا برخی آن را ابزاری برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کرده اند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته که دولت‌ها به مجالس بودجه می‌دادند روال همیشه این بوده است که ابتدا بودجه در کمیسیون تلفیق به طور مشترک با سازمان برنامه بودجه و دستگاه‌های مرتبط بررسی و جمع بندی می‌شد.

واعظی تاکید کرد: بعد از انقلاب اولین سالی است که شاهد این هستیم که از روزی که بودجه به مجلس فرستاده شده است نمایندگان درباره آن مصاحبه می‌کنند.

وی در ادامه درباره بورس هم گفت: مردم از شرایط بوجود آمده در ۲ ماه گذشته ضرر کردند و بر این اساس در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم که مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد و تخفیفی که داده بود و اعتماد کردند و آمدند، اجازه ندهند که ضرر کنند.

واعظی افزود: رییس جمهوری دستور دادند طرحی آورده شود که براساس آن از آنهایی که به این دو صندوق اعتماد کردند سلب اعتماد نشود. تحلیل و برداشت ما این است که نگاه ما به بورس باید مانند نگاه جهان به بورس باشد چرا که بورس سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست اگر کسی دنبال سود کوتاه مدت است پول خود را در بانک بخواباند اما کسانی که دنبال سود بیشتر هستند این خطر را هم دارد، اما باید دراز مدت نگاه کنند و ما به آینده خوش‌بین هستیم.

کد خبر: 6295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =