ایجاد بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ایجاد ۱۰ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال استان، بیان کرد: سند اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ تدوین و به همه دستگاه‌ها و شهرستانها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای سال جاری ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی است گفت: طبق آخرین آمارها سه شهرستان جوانرود، ثلاث باباجانی و کنگاور بهترین عملکرد را طی امسال در ثبت اشتغال بین شهرستانهای استان داشته‌اند.

احمدی افزود: کل اشتغالی که از ابتدای امسال در استان ایجاد شده ۱۰ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی بوده که معادل ۳۱ درصد کل تعهدی است که برای امسال داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان از نظر ایجاد اشتغال در کشور از ابتدای امسال تاکنون در رتبه دوازدهم قرار دارد به آمار نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، در بهار امسال استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری رتبه هفتم کشور را داشته و پس از سال‌ها دیگر در رتبه‌های اول کشور نیست. طبق این آمار نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۱۰.۲ درصد بوده که نسبت به بهار سال گذشته کاهشی ۵.۲ درصدی داشته است.

کد خبر: 62980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =