۴۸ درصد جمعیت کرمان تحت پوشش خدمات تامین‌اجتماعی است

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان در جلسه کارگروه توسعه برنامه وبودجه گفت: شاخص‌های عملکردی نشان می‌دهد که در همه بخش‌های سرپایی و بستری و پاراکلینیک شاهد رشد بوده‌ایم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان، امین فخر، در جلسه کارگروه توسعه که با حضور محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در محل مدیریت درمان برگزار شد گفت: ۴۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات تامین‌اجتماعی هستند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در سه بیمارستان تامین‌اجتماعی استان ۵۶۱ تخت ثابت وجود دارد که ۱۰ درصد تخت‌های بستری استان را تشکیل می‌دهند.

فخر با بیان اینکه خدمات درمانی سرپایی نیز در ۱۴ درمانگاه سطح استان ارائه می‌شود گفت: با ۱۶۰۰ موسسه و مرکز تشخیصی و درمانی قرارداد منعقد شده است که از طریق این مراکز خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان به راهبردهای مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: ارتقاء بهره‌وری، ارتقا کمی و کیفی خدمات و صیانت مالی از بیمه‌شدگان به عنوان راهبردهای این مدیریت در استان معرفی شده‌اند.

وی همچنین به تغییر رویکرد از درمان محوری به سلامت محوری اشاره و بیان کرد: در این راستا کلینیک فشار خون، دیابت و غربالگری در واحدهای درمانی استان فعال شده است.

فخر درباره ارتقا کیفی و افزایش کمی خدمات گفت: شاخص‌های عملکردی نشان می‌دهد که در همه بخش‌های سرپایی و بستری و پاراکلینیک شاهد رشد بوده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود به افتتاح بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان، بهره‌برداری از بخش بهسازی شده اورژانس بیمارستان سیرجان و لنژری اشاره کرد و افزود: در بیمارستان امام علی علیه السلام زرند نیز طرح ارتقای هتلینگ اجرا شده است.

مدیر درمان همچنین از بهره‌برداری بخش های NICU در بیمارستان‌های کرمان و سیرجان، سی سی یو و دیالیز در بیمارستان سیرجان خبر داد .

فخر ادامه داد: ساخت سه پلی کلینیک در بیمارستان‌های استان، احداث درمانگاه در شهرستان انار، نوسازی درمانگاه شماره ۳ کرمان و راه‌اندازی بخش سی‌تی آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان از دیگر طرح‌های مدیریت درمان است.

وی همچنین به اجرای طرح صیانت مالی از بیمه‌شدگان اشاره کرد و افزود: بر این اساس در شهرهایی که سازمان تامین‌اجتماعی فاقد بیمارستان است بیمه‌شدگان می‌توانند از خدمات بیمارستان های دولتی با فرانشیز صفر استفاده کنند.

فخر با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۹ شهرستان، بیمه‌شدگان از ۲۴ بیمارستان دولتی این خدمات را دریافت می‌کنند گفت:بیمه شدگان بالای ۶۵ سال می‌توانند از مزایای این طرح در همه شهرستان‌ها استفاده کنند.

مدیر درمان همچنین از تشکیل صندوق ویژه کمک به بیماران صعب العلاج، حمایت از زوج‌های نابارور، طرح دارویار و تعهدات مازاد به بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیز خبر داد و اجرای آنان را در راستای طرح صیانت مالی از بیمه‌شدگان توصیف کرد.

کد خبر: 63048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =