بورس همچنان بر روی مدار نوسان

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و چهارم مردادماه» با کاهش نزدیک به ۱۷ واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۷۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۹۱۸۳ واحد کاهش، رقم ۶۸۷ هزار و ۱۳۷ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۲۵ هزار معامله به ارزش ۸۴ هزار و ۹۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۳۴۸ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۵۱۴ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۵۲۸ هزار معامله انجام شد که ۵۱ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان و بانک دی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومن پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند اما همچنان شاهد بازاری با ارزش معاملات پایین هستیم که به راحتی رنج می‌خورد چون حجم سفارش‌های خرید و فروش روی تابلوها پایین است.

از سویی تنها تابلوی خوب امروز از بین بزرگان مثل چند روز گذشته نماد ورنا بود. این صف‌های ورنا به بازار و مخصوصا گروه خودرو هم شوک‌های مثبتی می‌دهد ولی فعلا نمی‌تواند اثر پایداری داشته باشد.

کد خبر: 63053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =