پرداخت ۹۵۰ میلیارد ریال وام به ۸۰۰ طرح مشاغل خانگی در خراسان شمالی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از پرداخت ۹۵۰ میلیارد ریال وام به ۸۰۰ طرح مشاغل خانگی در استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد داودزاده با بیان اینکه این میزان اعتبار در مدت دو سال به متقاضیان ایجاد طرح‌های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است گفت: اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی خراسان شمالی قبل از فعالیت دولت سیزدهم حدود ۴۰ میلیارد ریال بود ولی در این مدت دو سال اخیر با جهش زیاد، تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها در این‌باره پاسخ داده شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بیان کرد: مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدمات و سایر موارد پرداخت شد.

چهار هزار و ۱۶۹ بازرسی

وی در بخش دیگری از سخنانش بر نظارت و بازرسی تاکید کرد و گفت: چهار هزار و ۱۶۹ مورد بازرسی از ابتدای سالجاری تاکنون از اصناف استان انجام شده است و در این باره ۸۶۲ فقره پرونده تخلف در این بازه زمانی تشکیل شد.

داودزاده ارزش ریالی کل پرونده‌های متشکله را ۱۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: همچنین ۹۹۲ گشت مشترک با سایر سازمان‌ها نیز در این بازه زمانی انجام و در اینباره ۳۶۱ فقره پرونده تشکیل شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ارزش ریالی پرونده‌های گشت مشترک را دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال دانست و افزود: در این بازه زمانی ۷۸ پرونده قاچاق تشکیل شده است که ارزش ریالی این پرونده ها نیز یک میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال است.

اکنون حدود ۳۶ هزار واحد صنفی شامل در خراسان شمالی زیر نظر حدود ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 63058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =