واگذاری خودروسازان، سوخت موتور جهش بورس

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و نهم مردادماه» با کاهش بیش از به ۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از سه هزار واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۵۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۴۲۷ واحد کاهش، رقم ۶۷۳ هزار و ۵۸۵ واحد را ثبت کرد. از سویی در این بازار بیش از ۲۹۶ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۷۶ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بانک پاسارگاد، ایران‌ خودرو، خدمات‌ انفورماتیک، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و پتروشیمی پردیس جزء نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس داشتند.

همچنین شاخص فرابورس نیز با ۸۹ واحد کاهش در رقم ۲۵ هزار و ۱۳ واحد ایستاد در این بازار بیش از ۲۳۳ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۳۱۳۸ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، سرمایه گذاری مس سرچشمه، بیمه پاسارگاد، پخش البرز و سیمان ساوه بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم ۳.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۳۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۶۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ارزش معاملات همچنان پایین است و تابلوهای معاملاتی با سفارشات حمایتی تا حدودی کنترل می‌شوند و امروز با خبر فروش بلوک سهام بانک صادرات در نماد ایران خودرو و احتمال فروش بلوک های دیگر بانک‌ها در نماد خودرو، گروه خودرو مورد توجه بازار بودند و اگر بتوان این عمل را آغاز واگذاری دو خودروساز بزرگ، ایران خودرو وسایپا دانست، احتمالا این گروه طی روزهای آتی هم مورد توجه قرار بگیرد.

این بار واگذاری خودروسازان می‌تواند خوراک صعود بازار را تامین کند، هرچند که خیلی زود است برای اظهار نظر در این مورد و تابلوها فعلا چنین موضوعی را نشان نمی‌دهند. از طرفی تلاش بازارساز برای برگشت اعتماد و ثبات به بازار با اخبار و تلاش هایی که روی تابلوی معاملاتی در حال انجام است، کاملا مشهود بوده، ولی فعلا فعالین بورسی تماشاگر هستند.

کد خبر: 63151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =