پرداخت معوق حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی با افزایش ۲۰ درصدی

حقوق مردادماه مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حالی هفته جاری با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت شد که واریز مستمری معوق پنج ماهه بازنشستگان این صندوق نیز صورت گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین، بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شنبه، ۲۸ مرداد در ارتباط با افزایش مستمری و پرداخت معوق حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق گفت: با پیشنهاد این صندوق بیمه اجتماعی و تصویب هیات امناء سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مستمری مردادماه مستمری‌بگیران صندوق به همراه افزایش ۲۰ درصدی و معوقات پنج ماهه سال‌جاری، هفته قبل به حساب افراد مشمول واریز شد.

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تعداد ۱۷۸ هزار و ۶۲۹ نفر مستمری‌بگیر این صندوق در سراسر کشور، مشمول واریزی معوق و آخرین افزایش حقوق شدند.

از مجموع بیش از ۱۷۸ هزار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند از مزایا و ایفای تعهدات بلندمدت این صندوق، تعداد ۸۷ هزار و ۸۰۳ نفر از مزایای مستمری بازماندگان (فوت)، ۴۴ هزار و ۹۳ نفر از مزایای مستمری بازنشستگی پیش ازموعد، ۳۶ هزار و ۹۴۷ نفر از مزایای مستمری بازنشستگی سالمندی و همچنین تعداد ۹ هزار ۷۸۶ نفر از مزایای مستمری ازکارافتادگی کلی این صندوق استفاده می‌کنند.

بنا بر اعلام صندوق بیمه اجتماعی، مستمری‌بگیرانی که حکم مستمری آنها تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ صادر شده، مشمول افزایش حقوق ۲۰ درصدی می‌شوند.

حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در مدت ۲ ساله دولت سیزدهم بیش از ۴۳ درصد و برای حداقل‌بگیران بیش از ۱۹۰ درصد افزایش یافت. رشد مستمری افراد مشمول به عنوان یکی از راه‌های افزایش سطوح درآمدی در این صندوق محقق شده است. رشد سطوح درآمدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی، سال گذشته در ۲ سطح ۹ و ۱۰ به میزان ۶۰ درصد افزایش یافت.

سطوح درآمدی صندوق در گذشته پایین بوده که طی سال گذشته ۶۰ درصد و امسال هم ۵۷ درصد افزایش داشته است، محاسبات بیمه‌ای در همه کارها مورد توجه قرار گرفته است تا در افق ۱۴۲۲ تراز مالی این مجموعه مثبت شود.

بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

سال ۱۴۰۱ در حالی بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که این رقم در سال‌جاری با افزایش ۱۶۵ درصدی به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیش از این خبر از رشد ۷۸ درصدی منابع بودجه‌ای صندوق طی ۲ سال فعالیت در قالب دولت سیزدهم داد.

روند افزایشی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با آغاز فعالیت از سال ۱۳۸۴، اکنون حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به‌عنوان جمعیت فعال و غیرفعال را تحت‌پوشش و حمایت دارد و در دولت سیزدهم برای جذب بیمه‌شدگان جدید اقداماتی اثربخش از سوی این صندوق صورت گرفته است.

جذب ۵۷۸ هزار نفر بیمه شده جدید در قالب ۴۱ درصد زنان و ۵۹ درصد مردان در دولت سیزدهم اجرایی شده و این موضوع مسیر و افق روشنی را برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان فراهم کرد.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده در زمان مدیریت جدید صندوق، در بازه زمانی ۲ سال اخیر حدود افزایش ۵۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید، نشان از نگاه تحولی و انقلابی موجود در صندوق دارد.

در این راستا بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به اینکه بر اساس قوانین بالادستی، تکالیف حداکثری برای صندوق تعریف شده است، بیان کرد: جذب بیمه‌شدگان جدید در سال ۱۴۰۱، تحقق بخش بزرگی از هدفگذاری این حوزه را در صندوق به‌دنبال داشت.

برقراری میزان بالای رشد بیمه‌شدگان را در صندوق برابر با چهار سال جذب صندوق در دولت‌های قبل دانست و تاکید کرد: خروجی این فعالیت در سال‌ها و دولت‌های گذشته بی‌سابقه بود. در دولت‌های گذشته ۸۰ تا ۱۰۰ هزار بیمه‌شده جدید جذب صندوق شد، اما خروجی اقدامات در سال‌های اخیر آماری بالاتر را نشان می‌دهد.

۳۰ میلیون نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ سال قبل با هدف پوشش جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای توسعه چتر بیمه‌ای و ارائه خدمات به جامعه مذکور با دریافت مبالغ پایین و کمک دولت در پرداخت حق بیمه آغاز به فعالیت کرد.

همانگونه که در دولت سیزدهم نگاه‌ها به سمت حمایت بیشتر از صندوق‌های بیمه‌ای و توجه به خدمات‌رسانی بهتر جامعه هدف است، افزایش ۷۰ درصدی سهم بودجه این صندوق، دستیابی به اهدف کوتاه‌مدت و بلندمدت آن را به‌ویژه در حوزه رشد تعداد بیمه‌شدگان به دنبال دارد.

کد خبر: 63177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =