بورس فرو رفته در رخوت و رکود

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «سی‌ام مردادماه» با افزایش بیش از به ۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس بر خلاف روزهای پیشین از ساعات ابتدایی روند صعودی را تجربه کرد و در نهایت با رشد حدود ۲۴۰۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه بر روی محدوه یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۴۰ واحد رشد، رقم ۶۷۴ هزار و ۲۱۹ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار ۲۷۸ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۶۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری ‌غدیر، ایران‌ خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و بیمه البرز جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس داشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۳۹ واحد افزایش در رقم ۲۵ هزار و ۵۲ واحد ایستاد. در این بازار ۵۴۸ هزار معامله انجام شد که ۲۱۸۳ هزار میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای ایران خودرو دیزل، مجتمع جهان فولاد سیرجان، بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مس سرچشمه، صنعتی مینو، پلیمر آریا ساسول و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشدی ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۱۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۱۱۲ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

همه چیز روی تابلوهای معاملاتی فعلا ناامید کننده است، از ارزش معاملات گرفته تا حتی سفارشات حمایتی بازارساز و همین تابلوها باعث شدند معاملاتی که صبح کار خود را خوب شروع کرده بود، در شرایطی نه چندان جالب نسبت به ابتدای بازار به کار خود پایان دهد. از طرفی نبود فروشنده قوی در بازار سهام نکته مثبتی است، ولی خبری از خریدار قوی هم نیست و بازار حالت در رکود خاصی قرار گرفته است.

کد خبر: 63193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =