ریزش بورس تمامی ندارد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «سی‌ و یکم مردادماه» با کاهش بیش از به ۱۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با حدود ۱۸ هزار واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با افت ۱۰ هزار و ۹۹۵ واحدی، رقم ۶۶۳ هزار و ۲۲۱ واحد را ثبت کرد.

از سویی در این بازار ۳۰۲ هزار معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌ خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت جزء نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس داشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۲۵۹ واحد کاهش در رقم ۲۴ هزار و ۷۹۳ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۹ هزار معامله انجام شد که ۴۰ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همان رقم ۳.۲ هزار میلیارد تومان ماند و حقیقی‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۳۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.

نماد خودرو امروز با چندین فروش سنگین صف فروش شد و بازار هم به دنبال خودش به پایین کشید و در نهایت هم حوالی صف فروش به کار خودش پایان داد. تابلوهای معاملاتی در روزی که بسیاری از سهم‌ها تا صف فروش رفتند و عرضه‌ها نیز زیاد بود، باز هم تغییر خاصی نکردند و نه ارزش معاملات رشد خوبی کرد و نه عرضه شدن سفارشات خریداران در منفی‌ها قدرت خرید بازار را افزایش داد. همچنین به لحاظ تکنیکالی هم امروز کف قبلی شاخص کل بورس شکسته شد و از این نظر هم زیاد اوضاع زیاد جالب نیست.

کد خبر: 63220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =