صادرات بیش از دو میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صادرات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری تعاونی‌های استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون‌ خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی، در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون با حضور مدیران این بخش برگزار شد، گفت: با توجه به تقارن با اربعین حسینی امسال هفته تعاون از یکم تا هفتم شهریور با شعار حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ۱۸ اتحادیه فعال و یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال با ۱۱ هزار و ۷۷۸ فرصت شغلی نیز انجام شده است.

اشرفی بیان کرد: صادرات تعاونی‌ها و نظارت بر نظام مجامع تعاونی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۳ تعاونی تشکیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۵۲۱ فرصت شغلی در تعاونی‌ها از ابتدای سال جاری ایجاد شده و از ابتدای سال بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش در حوزه‌های کاری داده شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از ابتدای سال جاری صادرات تعاونی‌ها مانند سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و زعفران و محصولات کشاورزی به کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی انجام شده است.

اشرفی با بیان این که ۹۰ عنوان برنامه در هفته تعاون پیش بینی شده بیان کرد: تعاون و رسانه، حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم، مشارکت مردم و رشد تولید از جمله عناوین این هفته است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: طی مراسمی با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی از ۱۴ اتحادیه و تعاونی برتر استان تقدیر می‌شود.

وی افزود: تسهیلات سه هزار میلیارد تومانی به استان‌های کشور اعلام شده که ۵۵ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی است.

به گفته وی غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست هماهنگی توسعه تعاونی‌ها و بازدیدهای ترویجی از تعاونی های موفق از جمله برنامه‌های این هفته است.

کد خبر: 63258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =