صف خرید ۱.۲ میلیارد سهمی «شستا» در روز درخشان بورس

 بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «پنجم شهریورماه» با افزایش یش از به ۵۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۵۸ هزار و ۳۹۰ واحدی در محدوه دو میلیون و ۵۱ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۱۵ هزار و ۵۶۹ واحدی را داشت و عدد ۷۰۰ هزار و ۴۴۹ را به ثبت رساند. در این بازار بیش از ۴۸۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۹۸ هزار و ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری‌ غدیر گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند. این در حالیست که امروز نماد شستا با صف خرید بالای ۱.۲ میلیارد سهمی که زد، بازار سهام را با خود بالا کشید، حال باید دید که در روزهای آتی بورس آیا به رشد خود ادامه خواهد داد.

از سویی شاخص فرابورس نیز با افزایش ۵۵۴ واحدی در محدوده ۲۶ هزار و ۰۹۶ واحد ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۳۳۴ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۴۶ هزار و ۳۳ میلیارد ریال داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، سرمایه‌گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان بیشترین مثبت تاثیر را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشدی ۱.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۷۳۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ادامه رشد ارزش معاملات، خروج پول های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم بازار تابلوهای معاملاتی را بسیار خوب و جذاب کرده و امیدواری‌ها به بازار سهام در حال افزایش است.

امروز نیز فروشندگان، خریداران بازار را محک جدی زدند و در میانه بازار بسیاری از سهم‌ها چند درصدی زیر قیمت پایانی هم رفتند، ولی رفته‌رفته و با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازار دوباره خریداران سهم‌ها را بالا آوردند و فروشندگان را پشیمان کردند، همین پیشمان‌شدن فروشندگان اگر برای چند روز ادامه داشته باشد، روند فعلی می‌تواند بسیار تقویت شود و روند اصلاحی به یک روند صعودی کامل تبدیل شود.

کد خبر: 63373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =