با قیمت یک پراید می‌توانیم برای ۶ یا ۷ نفر شغل ایجاد کنیم

رئیس اتاق تعاون با تاکید بر هزینه به نسبت پایین اشتغالزایی در بخش تعاون، گفت: در شرایطی که برای بخش خصوصی و دولتی ایجاد شغل ثابت هزینه‌ای حدود سه تا چهار میلیارد تومان دارد؛ در تعاونی‌ها با قیمت یک پراید می‌توان برای ۶ تا ۷ نفر شغل ایجاد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مراسم بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح تعاونی که صبح امروز(سه‌شنبه، ۷ شهریور) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون در این مراسم گفت: اگر پروژه‌های دولتی را کنار بگذاریم طبق آمار در سایر طرح‌ها میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت صاحبان طرح حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده و بیش از ۸۰ درصد منابع مالی از سوی بانک‌ها یا منابع دیگری مانند صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اما در تعاونی‌ها گاه شاهدیم که حتی تا ۹۴ درصد هزینه‌های طرح از سوی مردم تامین مالی می‌شود که با کمی اغماض می‌توان این سهم را ۱۰۰ درصدی در نظر گرفت.

رئیس اتاق تعاون افزود: هزینه‌های ایجاد شغل ثابت در بخش خصوصی و دولتی حدود سه تا چهار میلیارد تومان است اما در تعاونی‌ها می‌توان اشتغالزایی را با هزینه‌هایی به مراتب کمتر به انجام رساند.

عبداللهی ادامه داد: اکنون با مبلغی در حد قیمت یک پراید در تعاونی‌ها برای ۶ تا ۷ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس است که به گغته رهبر انقلاب تعاونی‌ها چشمه جوشان اشتغال کشور هستند چراکه در این حوزه می‌توان با بهره‌گیری از منابع مردمی با قیمتی به مراتب پائین‌تر شغل پایدار ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

تلاش داریم با کمک مردم مسئله بیکاری را مدیریت کنیم

کد خبر: 63433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =