برنامه‌ریزی برای تولید شیرخشک نوزاد

مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین از برنامه‌ریزی برای تولید شیرخشک نوزاد در زیرمجموعه‌های این هلدینگ خبر داد و اجرایی شدن آن را نیازمند تامین منابع مالی دانست.

محسن محمدی، مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، گفت: در فاز سوم یا فاز تکمیلی مجموعه دامون زاگرس بروجرد تولید شیرخشک نوزاد مورد توجه قرار گرفته که اکنون فاز اول این کارخانه ایجاد شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: احداث فاز دوم این کارخانه نیز در دست اقدام است که به دنبال تامین سرمایه لازم تا پایان سال جاری یا اوایل سال بعد تکمیل خواهد شد و پس از آن فاز سوم که برای تولید شیرخشک نوزاد در نظر گرفته شده در دستور کار قرار دارد که اواخر سال ۱۴۰۳ یا اوایل سال ۱۴۰۴ باید فاز نهایی آن را دنبال کنیم.

وی بحث تامین سرمایه را یکی از نیازهای اساسی و مهمی دانست که در ایجاد این مجموعه و تولید شیرخشک باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: با توجه به قیمت‌های امروز تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این فاز نیاز به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که این رقم مربوط به حال است و باید دید در زمان ایجاد این فاز قیمت‌ها به چه شکل خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین گفت: بحث دیگر نیز مربوط به لایسنس و دانش‌فنی می‌شود که باید از شرکت‌های معتبر تولیدکننده اخذ شود که در این زمینه نیز با چند شرکت مطرح اروپایی رایزنی‌های اولیه صورت گرفته و در داخل کشور نیز با مجموعه‌های متعددی مانند دانشگاه تهران مذاکراتی صورت گرفته تا در صورتی که در شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه آنها توانایی کمک در این حوزه را دارند از ظرفیت آنها برای دریافت لایسنس در تولید محصولات جانبی استفاده کنیم یعنی علاوه بر شیرخشک مکمل‌های غذایی نیز برای مردم تولید کنیم که این موارد شامل مکمل‌های درمانی و تغذیه‌ای می‌شود یعنی هم افرادی که نیاز دارویی دارند هم افرادی که برای ورزش نیاز به بازیابی بدنی دارند بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

تولید تشنه نقدینگی است

کد خبر: 63487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =