افتتاح ۲۶ طرح تعاونی در استان آذربایجان شرقی

۲۶ طرح تعاونی با بیش از یک‌هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته تعاون، در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، این طرح‌ها با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

کریم بیرانوند، معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاحیه این طرح‌ها گفت: امروز شاهد افتتاح طرح‌های تعاونی پهنه شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، زنجان و گیلان هستیم .

وی تعداد طرح‌های مورد افتتاح را ۶۹ طرح تولیدی خدماتی و مسکن عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری طرح‌ها یک هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان و میزان تسهیلات ارائه شده به این طرح‌ها ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در تامین منابع مالی طرح‌ها گفت: سهم مشارکت مردمی در تامین منابع مالی شهرها یک‌هزار و ۱۷۸ هزار میلیارد تومان معادل ۹۴درصد است.

بیرانوند با اشاره به سهم شرکت‌های تعاونی مورد افتتاح در پهنه شمال غرب کشور در برخی از شاخص‌های کلیدی بیان کرد: تعداد تعاونی مورد افتتاح در هفته تعاون ۱۹ درصد از کل طرح‌ها، میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های تعاونی مورد افتتاح در هفته تعاون ۲۰ درصد از کل طرح‌ها، میزان اشتغال جدید ایجادی ۱۴ درصد از کل طرح‌ها و تعداد اشتغال‌زایی جدید طرح‌ها در پهنه شمال غرب کشور یک هزار و ۱۶۳ از کل طرح‌ها است.

وی گفت: امروز در استان آذربایجان شرقی ۲۶ طرح با تعداد اعضای ۷۷۱ نفری و اشتغال ۱۹۱ نفری و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریالی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

بیرانوند ادامه داد: در استان آذربایجان غربی ۴ طرح با تعداد اعضای ۶۶۴ نفری ، اشتغال ۱۲۷ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۰۸۰ میلیارد ریالی، استان اردبیل با دو طرح و تعداد اعضای ۱۴ نفری و اشتغال ۲۷ نفری و سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی، استان زنجان سه طرح با تعداد اعضای ۳۱۸ نفری اشتغال ۲۰۳ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۸۶۱ میلیارد ریالی و استان گیلان با ۳۲ طرح با تعداد اعضای یک هزار و ۵۷ نفری و اشتغال ۶۱۵ نفری و سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از جمله دیگر افتتاح‌های امروز است.

کد خبر: 63499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =