تاکنون ۴۶ درصد تعهد سال جاری برای ایجاد اشتغال محقق شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از تعهد ۱۴۵ هزار نفری اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تاکنون ۴۶ درصد تعهد سال جاری برای ایجاد اشتغال محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، در تشریح پروژه‌های افتتاح شده در حوزه اقتصادی استان تهران گفت: در سال جاری ۱۴۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیاردی و اشتغال ۷ هزار نفری در سطح استان تهران به بهره برداری رسید که رشد دو برابری نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. در حقیقت بعد از ۱۰ سال، رشد ۷.۸ درصدی استان در حوزه تولید رقم خورده که امید است امسال بهبود پیدا کند، همچنین سال گذشته ۲۶۸ واحد راکد به چرخه تولید برگشت و ۴۷۶ واحد نیمه تمام اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه تهران بزرگترین تولیدکننده کشور بوده و ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی در استان تهران است، ادامه داد: ۳۵ درصد صنعت کشور در استان تهران متمرکز است و ۱۰۰ هزار واحد تولیدی داریم. برای مثال یک واحد قطعه سازی خودرو در پاکدشت که ۸ سال غیرفعال بوده اکنون احیا شده و در برخی موارد کشور را بی نیاز کرده یا در پیشوا کارخانه قند نیز بعد از ۱۰سال احیا شده است.

معاون استاندار تهران افزود: روزهای دوشنبه در شهرستان با حضور استاندار تهران موضوعات تولیدی بررسی می شود، در حوزه اشتغال سال گذشته برای اولین بار ۱۳۲ هزار اشتغال ثبت شده و امسال تعهد ۱۴۵ هزار نفری اشتغال داریم که تاکنون۴۶ درصد آن محقق شده و امیدواریم گام های موثری برای تحقق این تعهد برداریم.

او درباره همراهی بانک‌ها در ایجاد اشتغال در سطح استان تهران گفت: سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد ولی امسال بانک‌ها همراهی مناسبی نداشتند، تسهیلات تکلیفی سال گذشته بهتر انجام شد و تسهیلات تبصره ۱۸ به صورت دو برابری پرداخت شد و امسال تسهیلات تبصره ۱۶ هنوز به دلیل عدم همراهی بانک‌ها جذب نشده است که امید است بانک ها در ادامه و تا پایان سال همراهی بهتری داشته باشند.

کد خبر: 63565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =