سه عامل مهم ادامه رشد بورس

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «سیزدهم شهریورماه» با افزایش بیش از ۲۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۲۴ هزار و ۴۹۴ واحدی روی محدوده دو میلیون و ۱۳۶هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۷۲۶۳ واحدی را داشت و عدد ۷۲۰ هزار و ۹۰۳ واحد را به ثبت رساند.

در این بازار بیش از ۴۵۴ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۸۱ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی نوری، ‌پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس نیز با رشد ۲۱۸ واحدی بر روی محدوده ۲۶ هزار و ۵۷۲ واحد ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۲۵۶ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۲۳۰۱ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پالایش نفت لاوان، بانک دی، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و پتروشیمی زاگرش بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشدی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۱۳ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۸۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

پس از یک روز که تابلوهای معاملاتی ضعیف بودند، امروز تابلوها دوباره به وضعیت خوب چند وقت اخیر برگشتند و شاهد رشد ارزش معاملات و برگشت آن به بالای ۵ هزار میلیارد تومان، ورود پول حقیقی به سهام و حق تقدم و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

خبر حذف دلار ۲۸.۵۰۰ تومانی، امروز در نیمه اول باعث رنج مثبت در نمادهای پالایشی شد و این سهم‌ها در نیمه اول بازار نقش پر رنگی در مثبت‌کردن بازار داشتند، اما در نیمه دوم بازار، این سهم‌ها بر روی مثبت قیمت‌های پایانی‌ خود حرکت کردند و این بار گروه خودرویی بود که به خاطر احتمال اعلام افزایش نرخ‌های جدید با رنج‌های مثبت همراه شدند و احتمالا فردا اول وقت گروه خودرو تقاضای بالایی داشته باشد.

کد خبر: 63609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =