بورس سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «چهاردهم شهریورماه» با افزایش بیش از ۲۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار و ۸۴۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۵.۵۷۸ واحدی را داشت و عدد ۷۲۶ هزار و ۴۶۲ واحد را به ثبت رساند.

در این بازار بیش از ۷۴۸ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۷۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پتروشیمی جم، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران‌ خودرو، پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز با رشد ۲۰۴ واحدی نسبت به دیروز روی محدوده ۲۶ هزار و ۷۷۶ واحدی قرار گرفت. در این بازار نیز بیش از ۲۷۵ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پالایش نفت لاوان، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، بهمن دیزل و سرمایه گذاری صبا تامین بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار فرابورس داشتند.

این درحالیست که حقیقی ها ۱۱۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۰۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده اند. از سویی امروز گروه خودرو اول وقت کار خود را خوب شروع کرد و تا صف خرید نمادهای این گروه رفتند و بازار را نیز با خود همراه کردند، اما از میانه‌های زمان معاملاتی با عرضه شدن صف نماد خودرو کم کم سهم های بزرگ این گروه هم شل شدند و پایین آمدند، هرچند آخر کار باز شاهد رنج هایی روی این گروه و سهم خودرو بودیم.

همچنین سهم های کوچک به دنبال جبران جاماندگی خود از سهم های بزرگ هستند و امروز آن‌ها بسیار خوب معامله شدند و کم کم باید منتظر افزایش تعداد این سهم‌بود. رشد ارزش معاملات در آخرین روز کاری هفته، در حالیکه چهارشنبه تعطیل است، نکته مثبتی برای تابلوهای معاملاتی بوده و حفظ ارزش معاملات بالای ۵ هزار میلیارد تومان، همچنان برای روند فعلی بازار امیدوار کننده است. خروج پول های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت‌ حتی در روزی که تعطیلات پیش رو نیز وجود دارد، نکته مهمی قلمداد می‌شود.

به لحاظ تکنیکال نیز شاخص کل به جایی رسیده که احتمال کف‌سازی زیاد است، مگر اینکه خبر مثبت دیگری به بازار مخابره شود، که بتواند محرک بعدی بازار سهام برای عبور از ناحیه فعلی شود.

کد خبر: 63621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =