اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای اصفهان همزمان با تحصیل

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: میزان اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه در سطح مطلوبی قرار دارد بطوری‌که بسیاری از آنها حین تحصیل در زمینه مرتبط با رشته خود شاغل می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی مشرف‌زاده با بیان اینکه بیشتردانش آموختگان این دانشگاه سهم بزرگی از کارآفرینی دارند و رونق کسب و کار استان مدیون آنهاست گفت: مسائل و عوامل مختلفی درباره اشتغال مطلوب دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد که از جمله می‌توان به کاربردی بودن رشته‌ها، متناسب بودن دروس ارائه شده با وضعیت صنعت مربوطه، تعادل انتظارات دانشجویان با واقعیت جامعه و مباحث فرهنگی دانشجویان اشاره کرد.

وی درباره سال تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: امسال چهار کد رشته جدید به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه می‌شود که شامل فتوگرافیک، گرافیک رایانه، کارشناسی معماری و کارشناسی کنترل است.همچنین با توجه به آمایش و رصد صورت گرفته، هشت کد رشته که استقبال کمتری از آنها می شد و بازار کار مناسبی ندارند، امسال حذف شدند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به نیاز مبرم این دانشگاه به جذب اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی، گفت: این موضوع سبب شد تا ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تهران با پیگیری‌های مستمر، مجوز جذب و استخدام حدود هزار نفر در سطح کشور را از دولت اخذ کند و پیگیر صدور مجوز نهایی آن از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی بیان کرد: از زمان انتزاع دانشگاه فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ این دانشگاه با برخی کم‌توجهی‌ها مواجه بوده است که از آن جمله می‌توان به پایین بودن سرانه دانشجویی در قیاس با سایر دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی اشاره کرد. این در حالی است که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عمده آموزش‌های خود را به‌صورت عملی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها سپری می‌کنند که تجهیز، تعمیر و نگهداری و مواد مصرفی در این فضاهای آموزشی پرهزینه است.

مشرف‌زاده افزود: استقبال خوب دانشجویان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر، اقدام عاجل مسئولان را برای رفع مشکلات این دانشگاه می‌طلبد و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه بویژه درباره افزایش بودجه و جذب هیات علمی داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در سفر رییس جمهور به استان اصفهان، بودجه‌ای بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای این دانشگاه در نظر گرفته شد گفت: هنوز این اعتبار محقق نشده و امید است با عنایت مسئولان استان مبنی بر قرارگیری این دانشگاه در فهرست طرح‌های اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه ، بتوانیم اعتبار مذکور را هرچه زودتر در اختیار بگیریم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان میزبان حدود ۱۳ هزار دانشجو است که از این تعداد هفت هزار و ۹۰۰ دانشجوی پسر در هفت مرکز و پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در پنج مرکز تحصیل می کنند.

کد خبر: 63806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =