ایجاد افزون بر ۳۰ هزار فرصت شغلی در خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی ۳۰ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی طی عملکرد دولت با هدف کاهش نرخ بیکاری در استان ایجاد کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام خواه با بیان این مطلب گفت: از این میزان ۱۷ هزار و ۴۵۱ فرصت شغلی سال گذشته در خراسان شمالی ایجاد شده است.

وی افزود: صحت ۹۲ درصدی اشتغال ثبت شده استان در سامانه رصد و صحت ۸۵ درصدی در قرارگاه نظارت حضوری اشتغال تایید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: در سال‌جاری نیز حدود ۱۴ هزار اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان تعهد شد که تاکنون چهار هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی محقق شده است.

اسلام خواه با اشاره به کاهش ۲.۷ درصدی نرخ بیکاری در خراسان شمالی، گفت: نرخ بیکاری استان در سال جاری به هفت درصد کاهش یافت که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سهم ۱۲.۵ درصدی تعاونی ها در ایجاد اشتغال

وی گفت: سال گذشته سهم تعاونی‌ها از ایجاد اشتغال در خراسان شمالی ۱۲.۵ درصد بود که این رقم در سال جاری به ۲۲.۵ درصد رسید.

اسلام خواه با اشاره به افزایش تعداد تعاونی ها در دولت سیزدهم، افزود: ۳۲ تعاونی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان تشکیل و ۸۵۰ نفر در این شرکت ها عضو شدند.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین‌تر است.

سه هزار و ۶۴۳ تعاونی در خراسان شمالی تشکیل شده است که ۴۷ درصد از این تعداد غیرفعال و یا نیمه فعال هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

کد خبر: 63826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =