جذب و تخصیص بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای جامعه معلولان استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از هزینه‌کرد بیش از ۱۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان کشور برای معلولان و مددجویان بهزیستی استان سمنان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی سمنان، محمود منطقی در این باره گفت: طی سفر پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در اردیبهشت ماه سال جاری مصوباتی در قالب مساعدت در بخش مسکن خانواده‌های دو معلولیتی، درمان در حوزه توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه معیشت و لوازم خانگی به تصویب رسید که با پیگیری بهزیستی استان این مصوبات اجرایی شدند.

وی افزود: در بخش مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر اعتبار به مجموع ۴۱ هزار و ۶۰ میلیون ریال مصوب که در قالب تعمیرات مسکن برای ۵۳ خانوار، ودیعه مسکن برای ۵۱ خانوار و تکمیل مسکن نیمه کاره به ۲۴ خانوار تخصیص داده شد.

منطقی، از جذب اعتبار ۳۶ میلیون و ۸۳۹ هزار میلیون ریالی در حوزه توانبخشی این اداره کل خبر داد و گفت: این اعتبارات نیز در قالب هزینه‌های ارترز، پروتز و دندانپزشکی، خرید تخت و ویلچر برقی و تامین وسایل کمک توانبخشی جذب شد. همچنین در حوزه اجتماعی نیز در مجموع ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار ریال نیز در قالب پرداخت فاکتورهای درمانی و کمک هزینه به گروه های همیار بهزیستی هزینه شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان هزینه کرد اعتبارات در بخش مساعدت‌های مالی در قالب کمک هزینه معیشت و درمان در حوزه‌های دیگر را به مجموع ۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار ریال در قالب کمک هزینه درمان، تعمیرات لوازم خانگی، مناسب سازی، موردی، لوازم التحریر، تهیه یک هزار سبد کالا و توزیع استانی اعلام کرد.

وی در ادامه از خرید ۸۰ دستگاه یخچال، ۶۰ عدد اجاق گاز، ۱۸ عدد لباسشویی، ۱۱عدد بخاری و ۱۵۰ عدد کولر خبر داد و اضافه کرد: این اقلام نیز در سطح استان توزیع شد.

منطقی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد مستضعفان کشور و کلیه مسئولین استانی بمنظور جلب و جذب این اعتبارات بیان کرد: لازم است به‌منظور ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف از کلیه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استفاده کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نداشت.

کد خبر: 63888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =