با کاهش ارزش معاملات، فروشندگان سهام پای تابلو آمدند

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و هشتم شهریورماه» با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۵۰۲۹ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز روند کاهشی داشت و با ۱۵۴۴ واحد افزایش نسبت به دیروز، رقم ۷۲۲ هزار و ۴۳۴ واحد را ثبت کرد.

همچنین در این بازار بیش از ۲۹۷ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و معدنی‌ و صنعتی‌چادرملو بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز با ۱۸۳ واحد کاهش در رقم ۲۶ هزار و ۲۹۵ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۱۷۵ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۱۲۰ هزار ۳۵۸ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران، فولاد هرمزگان جنوب، تولید نیروی برق دماوند، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۴۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۶۰ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

افت ارزش معاملات به زیر ۴ هزار میلیارد تومان کم‌کم فروشندگان جدیدی را روی تابلوهای معاملاتی می‌آورد و همین امر امروز باعث شد سفارش‌های حمایتی بازارساز روی نمادهای بزرگ بازار توسط برخی حقیقی‌ها عرضه شود.

با توجه به اینکه فردا آخرین روز کاری هفته بوده و شنبه نیز بین دو روز تعطیل رسمی قرار دارد، از دو روز کاری آینده هم نمی‌توان انتظار چندانی داشت و به نظر این دو روز کاری هم ارزش معاملات رشد چندانی نخواهد داشت و تنها می‌توان امیدوار بود که بازار تعادل نسبی خود را از دست ندهد.

کد خبر: 63949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =