بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

تازه‌ترین داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق‌بگیران تحت پوشش حاکی است تعداد یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر مجموع افراد حقوق‌بگیر این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، مجموع افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور شامل یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ شاغل متوفی و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ بازنشسته متوفی می‌شوند.

در این بین استان تهران با بیش از ۳۲۵ هزار نفر حقوق‌بگیر بالاترین سهم جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را در اختیار دارد و استانهای خراسان رضوی و اصفهان به‌ترتیب با بیش از ۱۲۸ هزار نفر و ۱۱۱ هزار نفر دارای بیشترین تعداد افراد حقوق‌بگیر تحت پوشش این صندوق هستند.

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

۸۱ درصد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشور بازنشستگان هستند

براساس آمارها تعداد ۲۴۷ هزار و ۲۵۷ نفر از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را در تهران جامعه بازنشستگان، ۲ هزار و ۷۷۷ نفر را افراد تحت پوشش ازکارافتاده، ۱۰ هزار و ۵۴۲ نفر را شاغلان متوفی و ۶۴ هزار و ۵۰۷ نفر را بازماندگان بازنشسته متوفی شامل می‌شوند.

همچنین آمارهای مربوط به سه ماهه ابتدای سال‌جاری صندوق بازنشستگی کشور نیز حاکی از کمترین پوشش تعداد حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق در استانهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و قم دارد.

نمودار داده‌های حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک نوع حقوق‌بگیری در پایان خردادماه ۱۴۰۲ بیانگر این است که از مجموع این افراد، ۸۱ درصد را بازنشستگان و ۱۸ درصد را بازماندگان متوفی تشکیل می‌دهند که از این میان ۱۴ درصد بازماندگان بازنشسته متوفی و ۴ درصد بازماندگان شاغل متوفی هستند.

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

۵۵۶ هزار حقوق‌بگیر زن تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری

بخش دیگری از داده‌های فصل بهار صندوق بازنشستگی کشوری بیانگر این است که از مجموع افراد حقوق‌بگیر تحت پوشش این صندوق ۵۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر را زنان و یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۳۰ نفر را مردان شامل می‌شوند. در این بین استان تهران با سهم ۲۳.۸۵ درصدی از زنان و سهم ۱۷.۷۷ درصدی از مردان، بیشترین سهم تعداد زنان و مردان بازنشسته و حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری را در اختیار دارد. براساس آمارها استانهای خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با سهم ۸.۶ درصدی و ۷.۳۵ درصدی پس از تهران بیشترین و استانهای کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر نیز به ترتیب با ۰.۴۶ درصدی و ۰.۸۸ درصدی کمترین سهم تعداد زنان حقوق‌بگیر صندوق مذکور را در اختیار دارند.

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

سهم ۶۶ درصدی مردان از مجموع حقوق‌بگیران صندوق کشوری

همچنین استانهای خراسان رضوی و اصفهان با سهم ۷.۷۴ درصد و ۶.۵۴ درصدی بعد از تهران بیشترین سهم و استانهای خراسان شمالی و قم به ترتیب با ۰.۸۷ درصد و قم با ۱.۷ درصد کمترین میزان افراد حقوق‌بگیر این صندوق را تحت پوشش دارند.

در مجموع نمودار حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری بیانگر این است که به تفکیک جنسیت ۶۶ درصد این افراد را مردان و ۳۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

همینطور نمودارهای مربوط به حالت اشتغال یا ازکارافتادگی جامعه حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از یک درصد ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۸۴ درصد آنها غیر ناشی از کار است. در حالت شاغل متوفی نیز ۶۱ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۸۱ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است.

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

رشد بازنشستگان در بازه یک‌ساله اخیر

بخش دیگری از آمارهای سه ماهه ابتدایی سال‌جاری صندوق بازنشستگی نشان از رشد تعداد بازنشستگان، کاهش ازکارافتادگان، افزایش حقوق بگیران شاغل متوفی و در مجموع روند افزایشی تعداد افراد حقوق‌بگیر در این صندوق در مقایسه زمانی پایان خردادماه سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دارد.

در این حوزه آمارهای یک میلیون ۲۸۲ هزار و ۵ نفری بازنشستگان، ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفری ازکارفتادگان، تعداد ۶۱ هزار و ۹۵۲ نفری حقوق‌بگیران شاغل متوفی و افراد حقوق‌بگیر بازنشسته متوفی در سال گذشته ثبت شده است. در این حوزه تعداد یکهزار و ۱۴۲ مورد بازنشسته، ۷۴ نفر ازکارافتاده، ۳۷ حقوق‌بگیر شاغل متوفی و یک نفر حقوق‌بگیر بازنشسته متوفی در فصل بهار سال‌جاری به جمع حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشور اضافه شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق مذکور تا پایان بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری

ماموریت، منابع و مصارف صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان اصلی‌ترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی حوزه فعالیت کارکنان دولت، افراد شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی را تحت پوشش دارد.

این صندوق مأموریت دارد که در جهت ارائه و گسترش خدمات بیمه‌های اجتماعی در امور بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با اهتمام به افزایش افراد تحت پوشش و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای در قالب بیمه‌های (عمر، حوادث و درمان تکمیلی) فعالیت داشته باشد.

خالص کسور ‌بازنشستگی دریافتی، درآمد حاصل از ‌سرمایه‌گذاری، جریمه دیرکرد پرداخت کسور، تعهدات دولت و مقرری ماه اول به عنوان اصلی‌ترین منابع درآمدی صندوق بازنشستگی در راستای تأمین منابع موردنیاز جهت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش شناخته می‌شوند. در نقطه مقابل، پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین مشترک (شامل حقوق، حق عائله و اولاد، عیدی و حق بیمه خدمات درمانی سهم دستگاه)، سرمایه‌گذاری، هزینه اداره طرح و امور رفاهی و فرهنگی بازنشستگان عمده‌ترین مصارف این صندوق را شامل می‌شوند.

کد خبر: 63960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =