ورود بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر به بازار کار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر گفت: از زمان آغاز به کار این دانشگاه تاکنون بیش از پنج هزار نفر فارغ‌التحصیل شده که براساس ارزیابی‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احسان بهمیاری در نشست خبری روزهای چهارشنبه پاسخگویی مدیران بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ۳۵ رشته تحصیلی دارد که از این شمار ۲۱ رشته در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال دانشجویان دانشگاه فراهم شده که بخشی از این مهم در تعامل با حوزه صنعت محقق شده است.

بهمیاری در ادامه گفت: از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر دوم رئیس‌جمهور به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اختصاص یافته است. تامین این اعتبار بدون تردید به ارتقا سطحی کمی و کیفی آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‎‌ای استان کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‎‌ای بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و تجربی است افزود: با ساز و کارهای طراحی شده فارغ التحصیلان این دانشگاه در صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های تخصصی و تولیدی قابلیت اشتغال دارند.

وی به آمار دانشجویان بوشهر اشاره و بیان کرد: شمار دانشجویان سه دانشکده فنی و حرفه‌ای استان در بوشهر و کنگان سه هزار و ۲۰۰ نفر است که در رشته‌های مختلف فنی و حرفه ای و هنر و حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

بهمیاری گفت: در سال تحصیلی جدید دانشجو در رشته موتورهای دریایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر پذیرش می‌شود و راه‌اندازی رشته مخابرات دریایی برای تربیت تکنسین و کارآفرین در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی تخصصی شرکت‌ها یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است که در این زمینه گام‌های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.

کد خبر: 63981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =