بورس باز هم به رنگ سرخ درآمد

بورس تهران در معاملات روز ‌دوشنبه «سوم مهر ماه» با کاهش نزدیک به ۱۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۳۳۱ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۱۰۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز همین روند را طی کرد و با ۵.۱۹۲ واحد کاهش، رقم ۷۱۶ هزار و ۵۹۵ واحد را ثبت کرد.

همچنین در این بازار بیش از ۳۶۴ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۳ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس نیز با ۱۸۱ واحد کاهش در رقم ۲۶ هزار و شش واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۲۱۳ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۹۲۱ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به شنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۷۶ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.

پس از اتمام تعطیلات چند وقت اخیر، امروز ارزش معاملات به محدوده ۴ هزار میلیارد تومانی رسید که عمیق شدن منفی‌های بازار سهام نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبود. برگشت ارزش معاملات به محدوده ۴ هزار میلیارد تومانی برای کف‌سازی بازار می‌تواند نشانه امیدوارکننده‌ای باشد.

حضور بازارساز روی تابلوهای معاملاتی سهام بزرگ بازار جهت حفظ تعادل بازار مشهود بوده و اگر ارزش معاملات در محدوده ۴ هزار میلیارد تومانی طی روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد، می‌توان نوسان مثبت را انتظار داشت.

کد خبر: 64063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =