تلاش برای مثبت کردن بورس ناکام ماند

بورس تهران در معاملات روز ‌سه‌شنبه «چهارم مهر ماه» با کاهش نزدیک به ۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳.۳۲۳ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۹۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز همین روند را داشت و با ۵.۱۹۲ واحد کاهش، رقم ۷۱۶ هزار و ۵۹۵ واحد را ثبت کرد.

همچنین در این بازار بیش از ۳۱۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۷ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای در معاملات امروز ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا، ایران خودرو، زامیاد و معدنی‌وصنعتی‌چادرملو بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند.

از سویی شاخص فرابورس نیز در رقم ۲۶ هزار و شش واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۱۸۹ هزار معامله انجام شد که بیشتر از ۱۳۷هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و پخش البرز بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۳۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا ۳۰۰ میلیارد تومان پول وارد صندوق های درآمد ثابت کرده‌اند.

کلیت بازار امروز مثل اکثر روزهای گذشته نوسانی و متعادل بیشتر در سمت منفی بود، هرچند بازارساز روی نماد نماد سایپا امروز رنج های خوبی کشید و تلاش زیادی در مثبت کردن بازار به لیدری نماد خساپا کرد، ولی نماد ایران‌خودرو زیاد همراه نشد و به نظر سررسید اختیار معامله نماد خودرو در معاملات امروزش تاثیر زیادی داشت.

از طرفی همچنان بازار در رکود به سر می‌برد و افت ارزش معاملات به زیر ۴ هزار میلیارد تومان، بازار را کم رمق‌تر از گذشته کرده و خریدار در مثبت‌های بازار اندک است، ولی این نکته رو هم باید درنظر گرفت که فعلا بازار فروشنده درشتی ندارد.

کد خبر: 64092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =