هشدار به مشتریان تالارها و باغ‌های غیر مجاز

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم مختلط تنها از سوی واحدهای غیرمجاز صورت می‌گیرد، گفت: در بسیاری موارد این شرکت‌ها مردم را فریب داده و پس از عقد قرارداد مردم می‌بینند نه باغی و نه تالاری در کار نیست.

خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در گفتگو با آتیه‌آنلاین، به وضعیت این روزهای تالارهای پذیرایی اشاره کرد و گفت: دوران کرونا و تعطیلات آن موجب شد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای صنفی ما مجبور به تعطیلی شوند چراکه همکاران ما دو سال به دلیل محدودیت‌ها و شرایط ویژه دوران کرونا تعطیل بودند و پس از آن نیاز بود واحدهای خود را از نظر دکوراسیون به روز کنند. علاوه بر این واحدهای فعال در این صنف با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و هزینه‌ها مواجهند و می‌توان گفت تالارهای پذیرایی نوعی صنعت هستند.

وی ادامه داد: برهمین اساس زمانی که محدودیت‌های کرونایی تمام شد بسیاری از همکاران ما موفق نشدند هزینه‌های مختلف دکوراسیون و جذب نیرو و موارد دیگر را تامین کنند و به‌همین دلیل واحدهای آنها به سمت تعطیلی رفت.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی همچنین گفت: از سوی دیگر این روزها باب شده که بخش قابل توجهی از عروسی‌ها و مهمانی‌ها به باغ‌ها و تالارهای اطراف شهر منتقل شوند و بر این اساس عده‌ای از همکاران ما هم که هنوز در این صنف مانده‌اند با توجه به هژمونی فرهنگی رخ داده با مشکلات متعددی مواجهند اما همچنان فعالیت در چارچوب قوانین و شعائر و ارزش‌های اسلامی و مذهبی از اولویت‌های همکاران ماست.

این فعال صنفی همچنین به کاهش میزان برگزاری جشن‌ها اشاره کرد و افزود: در دهه‌های گذشته معمولا پس از پایان ماه‌های محرم و صفر شاهد نوعی جوش و خروش در جامعه بودیم و بازار جشن‌ها و مراسم ازدواج گرم بود اما اکنون شاهد چنین اتفاقی نیستیم و با توجه به مجموع شرایط شاید بتوان گفت تنها ۲۰ درصد واحدهای صنف ما در شهری مثل تهران فعال هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که برگزاری یک مراسم ازدواج در تالارهای پذیرایی چقدر هزینه به همراه دارد، توضیح داد: هزینه‌ها برای پذیرایی از هر میهمان از حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود که این هزینه شامل معمولا دو نوع غذا و یک سرویس کامل می‌شود.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر مشکلاتی که به واسطه فعالیت واحدهای غیرمجاز برای مردم ایجاد شده، گفت: گاه در فضای مجازی چند عکس را به مردم نشان می‌دهند و پس از آنکه هزینه‌ها را دریافت کردند متقاضی متوجه می‌شود هیچ باغ و تالاری در کار نیست و در این موارد افراد هم نمی‌توانند برای پیگیری به هیچ نهادی مراجعه کنند چرا که اقدام خود آنها در برگزاری مراسم مختلط هم تخلف محسوب می‌شود و شرکت‌های عقد کننده قرارداد نیز از هیچ نهادی مجوز نداشته و زیرمجموعه اتحادیه نیز نیستند. بر این اساس توصیه ما به مردم این است که پیش از برگزاری مراسم سعی کنند به مقررات و چارچوب‌ها پایبند بوده و برای برگزاری مراسم خود به واحدهای صنفی مجاز مراجعه کنند.

کد خبر: 64098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =