افزون بر ۲۴ هزار سالمند تحت حمایت بهزیستی آذربایجان‌غربی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۲۴ هزار و ۶۰۰ سالمند در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حمایت‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروین محمدپوری با بیان این مطلب گفت: کل جمعیت سالمندی استان حدود ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر برآورد شده که ۹ درصد جمعیت آذربایجان غربی را شامل می شوند.

وی با اشاره به شهرهای دارای کمترین و بیشترین جمعیت سالمندی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: شهرستان پیرانشهر ۶.۸ درصد و تکاب ۱۳.۲ درصد سالمندان استان را به خود اختصاص داده‌اند که به ترتیب کمترین و بیشترین میزان هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: از مجموع سالمندان، سه هزار و ۴۷۵ نفر پر خطر بوده که ۴۵۱ نفر در جامعه تحت پوشش بهزیستی و یک‌هزار و ۹۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه از جمعیت سالمندی استان ۴۴ درصد اطلاعات حمایتی دارند و بقیه فاقد این اطلاعات هستند، افزود: ۷۲۰ نفر از سالمندان استان در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند و سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه نگهداری این افراد است.

محمدپوری گفت: تعدادی از سالمندان نیز در نزد خانواده‌ها هستند که ۱۲۰ نفر را شامل می‌شود و روزانه خدماتی به آنان در مراکز ارائه می‌شود و ماهانه بیش از ۷۰۰ هزار تومان مستمری برای این افراد واریز می‌شود.

سالمندان پر خطر به افرادی اطلاق می شود که تنها زندگی می کنند، بالای ۷۵ سال سن دارند، در حاشیه شهرها زندگی می کنند و یا دارای دو بیماری همزمان هستند.

از مجموع سه میلیون و۲۰۰ هزار جمعیت آذربایجان غربی ۹ درصد سالمند محسوب می‌شوند.

کد خبر: 64101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =