واریز تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مستمری‌بگیران و بازنشستگان از امروز

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان از امروز چهارشنبه خبر داد.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امروز ۴۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه ارائه تسهیلات به این جامعه هدف از سال‌های گذشته با همکاری کانون‌های عالی بازنشستگان و بانک رفاه کارگران برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: بازنشستگانی که در قرعه‌کشی سامانه ثبت‌نام مستقیم بازنشستگان انتخاب و برنده شدند، این وام برای آنها واریز می‌شود.

برخورداری ۴۰۰ هزار نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه

تقیانی پرداخت تسهیلات به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران را یکی از اولویت‌های جدی سازمان تأمین اجتماعی به ویژه در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۴۰۰ هزار نفر از این وام قرض‌الحسنه سازمان برخودار شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سه مرحله میزان تسهیلات مستمری‌بگیران از بیش از ۲ سال گذشته روند افزایشی داشته است که در مرحله اول از پنج میلیون به هفت میلیون و در مرحله دوم نیز از هفت به ۱۲ میلیون تومان تغییر کرد و در مرحله سوم از ۱۲ به ۲۰ میلیون تومان رسید.

او ادامه داد: به همین منظور بازنشستگان بدون نیاز به مراجعه حضوری به صورت غیرحضوری می‌توانند از این تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سال ۱۳۹۸ تاکنون

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین از پیشینه پرداخت وام بازنشستگان اینگونه توضیح داده و گفته بود: تأمین‌اجتماعی از اسفندماه سال ۱۳۹۸ برای پرداخت تسهیلات ویژه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران طبق برنامه‌ریزی مدون و هدف‌دار و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک رفاه کارگران و سازمان این موضوع را اجرایی کرده است.

او ادامه داد: امسال نیز پس از ارائه پیشنهاد به هیأت‌مدیره و هیأت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی جهت افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شد و پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها اکنون سقف این تسهیلات به میزان ۲۰ میلیون تومان برای هر بازنشسته افزایش یافت.

به گفته تقیانی، با توجه به اینکه پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه هدف یکی از برنامه‌های راهبردی تأمین‌اجتماعی است، در سال جاری برای بهبود وضعیت زندگی، رفاه و تأمین معیشت بازنشستگان برنامه‌ریزی برای افزایش این تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و این تسهیلات به افراد واجد شرایط از بین مستمری‌بگیران پرداخت خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد که براساس داده‌های موجود ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات این نهاد بیمه‌ای هزینه می‌شود.

کد خبر: 64119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =