اجرای طرح توانمندسازی برای سالمندان همدانی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از اجرای طرح توانمندسازی برای سالمندان در این استان خبر داد و گفت: با انتخاب سالمندان بستری نیازمند و مشکل‌دار، تیم توانمندسازی به آنها رسیدگی می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،امیر کوکائیان با بیان این مطلب گفت: استان همدان جز استان‌های نخست کشور در مقوله سالمندی است و علاوه بر توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به سالمندان استان نیز توجه ویژه ای وجود دارد.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین این اداره کل با مدیرکل فنی و حرفه‌ای و سازمان نظام پرستاری استان، خدمات و مراقبت‌های پرستاری با اجرای طرح «سالمند یاری» ارائه می شود تا بتوان با این روند، آموزش مراقبان سالمندان را نظام‌مند و تخصصی کرد.

کوکائیان به تشریح عناوین روزشمار هفته تکریم و منزلت سالمندان پرداخت و گفت: روز شنبه هشتم مهرماه مردمی‌سازی و تقویت سمن‌های حوزه سالمندی؛ روز یکشنبه نهم مهرماه حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و تکریم سالمندان؛ روز دوشنبه دهم مهرماه آموزش و توانمندسازی سالمندان؛ روز سه شنبه یازدهم مهرماه سیاست‌گذاری، راهبری و همکاری بین بخشی در امور سالمندان؛ روز چهارشنبه دوازدهم مهرماه رسانه، آگاهی‌بخشی، مطالبه‌گری، فرهنگ و گفتمان سازی؛ روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه دسترسی عادلانه به خدمات و روز جمعه چهاردهم مهرماه مشارکت سالمندان در خانواده و جامعه نام‌گذاری شده است.

اول اکتبر همزمان با نهم مهر امسال روز جهانی سالمندان است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 64172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =