شناسایی بیش از ۱۷ هزار معلول شنوایی در خراسان رضوی

معاون امور توانبخشی اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی از شناسایی ۱۷ هزار و ۲۰۰ معلول شنوایی در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا علیزاده رضایی در آستانه روز جهانی ناشنوایان با اعلام این خبر گفت: ۱۴۰ هزار نفر دارای انواع معلولیت در بهزیستی استان خراسان رضوی پرونده دارند. هم اکنون بیش از ۱۲ درصد از این شمار را معلولان ناشنوا و کم‌شنوا تشکیل می‌دهند و هفت هزار و ۲۰۰ نفر از این ناشنوایان در شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب در شناسایی و پوشش این گروه معلولان در استان بیان کرد: در این راستا بیش از ۵۰ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است و اجرای طرح غربالگری شنوایی روند اجرایی خوبی دارد.

معاون بهزیستی خراسان رضوی با بیان این که کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال رایگان است بیان کرد: سال گذشته برای ۱۱۱ نفر عمل کاشت حلزون و پرداخت کمک هزینه قطعات سمعک انجام شده است.

علیزاده با بیان این که شنوایی یکی از مهم‌ترین حواس انسان است و این معلولیت در بروز مشکلات گفتاری و ارتباط با سایر افراد چالش‌های بزرگی پیش روی فرد قرار می‌دهد، افزود: اکنون ۶ مرکز ویژه کودکان دچار مشکلات شنوایی در استان خراسان رضوی فعال است که ۹۹ درصد کودکان این مراکز با اصلاح مشکل شنوایی، موفق می‌شوند در مدارس عادی به تحصیل ادامه دهند.

وی با بیان این که پنج درصد جمعیت جهان دچار معلولیت شنوایی هستند، بیان کرد: بیشترین آمار ناشنوایان جهان در کشور آمریکا با ۳۵ میلیون نفر ثبت شده است.

نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

کد خبر: 64177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =