بررسی ظرفیت‌های صادراتی تیپیکو به کشورهای همسایه

سرپرست تیپیکو  در دیدار با مسئولان هیئت‌های خارجی بازدیدکننده از نمایشگاه "ایران فارما" ضمن معرفی این هلدینگ خواستار تسهیل در فرآیند ثبت و صادرات دارو به کشورهای همسایه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تیپیکو، در بازدید هیات‌های عراقی و افغانستانی و تاجیکستانی از چتر تیپیکو در هشتمین نمایشگاه ایران فارما، فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی تیپیکو برای صادرات دارو به این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالباری، عمر رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان و هیئت همراه ضمن بازدید از غرفه شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو، در جلسه‌ای با حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره این هلدینگ شرکت کردند.

در این جلسه عطار از افغانستان به عنوان کشور دوست و برادر نام برد و خواستار تسهیل در فرآیند ثبت و صادرات دارو به این کشور شد.

عبدالباری عمر، رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان نیز بر اولویت تامین داروی مورد نیاز این کشور از کشورهای همسایه به خصوص ایران تاکید کرد.

وی کیفیت را خط قرمز سازمان متبوعش برای ثبت و واردات دارو عنوان کرد و گفت: ما فرآیند جدیدی را برای ثبت دارو در افغانستان در نظر گرفته‌ایم و لازم است بعد از تفاهمنامه فی‌مابین، شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو نیز در قالب این فرآیند مبادلات دارویی خود را انجام دهند.

محمد عبدالامیر، معاونت فنی وزارت بهداشت عراق و هیئت همراه دیگر هیئت خارجی بودند که ظهر روز گذشته با حضور در چتر تیپیکو با سرپرست و مدیران ارشد تیپیکو دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که چند تن از مدیران عامل شرکت‌های تابعه تیپیکو حضور داشتند، روند صادرات و ثبت محصول شرکت‎های هلدینگ به عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قلندراف، رئیس اداره ثبت داروی تاجیکستان و هیئت همراه نیز با حضور در این نمایشگاه در جلسه با مدیران ارشد هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین شرکت کرده و ظرفیت‌های همکاری در زمینه صادرات دارو به تاجیکستان را مورد بررسی قرار دادند.

از ابتدای آغاز به کار هشتیمن نمایشگاه ایران فارما، غرفه شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو میزبان هیئت‌های مختلفی از کشورهای چین، هند، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان و نمایندگان شرکت‌های داروسازی مختلف از دیگر کشورها بوده است.

کد خبر: 64215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =