راه‌اندازی  بازارچه موقت مشاغل خانگی و روستایی در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از راه‌اندازی بازارچه موقت مشاغل خانگی و روستایی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عین الله کشاورز ترک با بیان این اینکه در مشاغل خانگی باید پشتیبان وجود داشته باشد تا بتواند ضمن خرید مواد اولیه، فرآیند تولید و فروش به ایجاد یک زنجیره ارزش کمک کند افزود: ۷۰ درصد تسهیلات و حمایت‌های مالی باید به پشتیبان‌های مشاغل خانگی پرداخت شود تا زنجیره ارزش تقویت شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال روستایی و تقویت زنجیره ارزش است که با حمایت از پشتیبان‌های مشاغل خانگی محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با بیان اینکه بحث بازار فروش محصولات برای ما بسیار مهم است، گفت: تولید محصول اگرچه مهم است، اما ضروری‌یتر از آن مساله بازار است که تولیدکننده ما بتواند کسب و کار پایداری داشته باشد.

کشاورز ترک ادامه داد: به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد مجوزهای اعطا شده به مشاغل خانگی در استان مربوط به حوزه پوشاک بوده و این موضوع باعث شده تا در برخی از روستاها شاهد یک شبکه گسترده از تولید پوشاک روبرو شویم.

وی به توسعه بازار محصولات مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهای مهم در این حوزه فروش نرم‌افزاری محصولات است که انجام این مساله از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در حال پیگیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین بیان کرد: احداث بازارچه موقت مشاغل خانگی و روستایی در استان قزوین نیز از دیگر کارهایی بود که با کمک اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای توسعه اقتصاد روستا در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

کشاورز ترک پیش‌تر از اختصاص یک قطعه زمین ۸ هزار متری در منطقه مینودر قزوین برای بازارچه مشاغل خانگی خبر داده بود که با اتمام این پروژه، گام بزرگی در راستای حمایت از مشاغل خانگی و ترویج آن برداشته خواهد شد.

کد خبر: 64397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =