ویزیت بیش از ۷۳ هزار سالمند در مراکز ملکی تامین‌اجتماعی قم

رییس اداره سالمندی و بیماری‌های مزمن مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قم به مناسبت روز جهانی سالمند اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ هزار و ۱۵۱ سالمند در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان ویزیت شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قم، خدیجه سیدی، بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال، پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک دکتر غرضی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن و بیمارستان امام رضا علیه السلام بیش از ۷۳ هزار سالمند را پذیرش کردند.

وی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی علاوه بر درمان به راهبرد پیشگیری نیز توجه ویژه ای دارد لذا اقدام به راه‌اندازی ادارات سالمندی و بیماری‌های مزمن در استان‌ها کرده است تا برنامه‌های مختلفی را از جمله پیگیری ایجاد ایستگاه‌های سلامت برای بازنشستگان و بیمه‌شدگان، پیگیری و اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان پستان و روده بزرگ در مراکز ملکی، فعال‌سازی درمانگاه‌های دیابت و فشار خون در مراکز ملکی و... کند.

رییس اداره سالمندی و بیماری‌های مزمن مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قم گفت: از سال ۱۳۹۵ تا پایان سه ماهه دوم ۱۴۰۲ برای بیمارانی که به مراکز ملکی مراجعه می‌کنند و نیاز به داروی مزمن و مراقبت مستمر دارند، پرونده الکترونیکی تشکیل شده است که تاکنون برای بیماران دیابتی، بیش از ۲۰ هزار پرونده مراقبتی، بیماران فشار خون بیش از ۲۷ هزار پرونده، بیماران قلبی بیش از ۹ هزار پرونده، بیماران اعصاب و روان ۶ هزار و ۴۴۹ پرونده، بیماران تیروئیدی ۸ هزار و ۹۷۸ پرونده و بیماران آسم هزار و ۵۴۸ پرونده الکترونیکی برای مراقبت مستمر تشکیل شده است.

سیدی افزود: برنامه‌های ترویجی و فرهنگی مختلفی در مناسبت‌های مختلف در مراکز ملکی از جمله روز جهانی الزایمر، روز جهانی سالمند، روز جهانی فشار خون و جشنواره‌های فرهنگی برای مراجعان و بیماران انجام می‌شود.

سالمندان و زنان برای انجام غربالگری رایگان سرطان پستان و روده بزرگ می‌توانند به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی مراجعه و از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری کنند.

کد خبر: 64409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =