تاکید بر تولید سریع کمبودهای دارویی

سرپرست تیپیکو با حضور در شرکت پارس دارو بر لزوم سرعت بخشی به روند تولید داروهایی که جزو کمبودهای دارویی محسوب می‌شوند، تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تیپیکو، حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو) صبح امروز، یکشنبه_ ۱۶ مهر، به همراه تعدادی از معاونین و مدیران این هلدینگ، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت پارس دارو، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، معاونین و تعدادی از مدیران این شرکت، آخرین وضعیت تولید، فروش، سهم بازار محصولات و پروژه‌های پارس دارو را مورد بررسی قرار داد.

سهیل سهیلی، مدیرعامل شرکت پارس دارو به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طرح‌ها، پروژه ها، تولید و فروش این شرکت پرداخت.

سرپرست تیپیکو نیز در ادامه هدف از بازدید شرکت‌های تابعه را بررسی مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب برای رفع کمبودهای دارویی کشور عنوان کرد و گفت: شرکت پارس دارو یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های داروسازی کشور است که با نام "بایر فارما ایران" کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: آسپرین به عنوان محصول اصلی پارس دارو تداعی کننده آسپرین بایر آلمان است که در واقع نیز با کیفیت بالای خود برترین برند آسپرین کشور محسوب می‌شود و متقاضیان خاص خود را در بازار دارد و لازم است برنامه‌ریزی مناسبی در زمینه حفظ سهم بازار این محصول استراتژیک صورت گیرد.

عضو هیئت مدیره تیپیکو در ادامه آخرین وضعیت تولید چند محصول پارس دارو که جزو کمبودهای دارویی کشور به حساب می‌آیند را جویا شد و بر سرعت بخشی تولید این محصولات تاکید کرد.

وی تولید محصولاتی که از کمبودهای دارویی کشور هستند را جزو مسئولیت‌های مهم شرکت‌های گروه دانست و گفت: باید با برگزاری جلسات با سازمان غذا و دارو در خصوص تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه محصولات مهم و استراتژیک که اکنون در بازار با کمبود آنها مواجه هستیم، هر چه سریعتر تولید این محصولات آغاز شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

عطار با اشاره به اینکه هلدینگ تیپیکو دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه تولید و در اختیار داشتن نیروی متخصص است، گفت: با این ظرفیت‌ها نباید مشکل حل نشدنی در شرکت‌های ما وجود داشته باشد و هر جایی که مانعی به وجود آمده باید با برگزاری جلسات متعدد در جهت تخصیص ارز و تعامل مناسب شرکت‌های پخش، مشکلات را رفع کنیم.

عطار و هیئت همراه در ادامه از سایت جامدات پارس دارو بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت این سایت قرار گرفتند و در ادامه از سایت در حال راه‌اندازی سفالوسپورین‌ این شرکت نیز دیدن کردند.

عطار در این بازدید با اشاره به ظرفیت بالای این سایت، توصیه‌هایی در زمینه‌ی رفع نواقص GMP خط سفالوسپرین‌ها و تسریع در راه‌اندازی مجدد آن داشت و گفت: امیداوریم شرکت با عزم بیشتری این موضوع را پیگیری کرده و با همکاری و همفکری بیشتر هلدینگ به زودی شاهد بهره‌برداری مجدد از این سایت مهم پارس دارو باشیم.

سرپرست تیپیکو همچنین از آزمایشگاه کنترل کیفی پارس دارو نیز بازدید کرد و برای تسریع در امور دستوراتی صادر کرد. از جمله تولید جمفیبروزیل که در کشور دچار کمبود شده است، شروع به تولید کرد.

کد خبر: 64425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =