تحقق ۵۳ درصدی تعهدات ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۱۵۶ فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد شد و تعهدات اشتغال امسال استان در نیمه اول سال ۵۳ درصد تحقق پیدا کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار احمدی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در استانداری، میزان اشتغال پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه را ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی اعلام کرد و افزود: از این میزان تعهد، ۵۳ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: ۱۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال از محل تسهیلات جزء ۲ بند ب و ۱۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه با پیش‌بینی ۹ هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی در استان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان بیان کرد: ۳۹.۳ درصد جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد که نسبت به سال گذشته که ۳۸ درصد بود به میزان ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه

استان کرمانشاه که سال‌های اخیر همواره در رده بالای جدول آمار بیکاری قرار داشت در سایه سیاست‌های دولت سیزدهم و با ثبت کمترین نرخ بیکاری در ۱۰ سال گذشته خود سرانجام پس از سال‌ها از نوک قله بیکاری در کشور پایین آمد.

بیشترین کاهش نرخ بیکاری در میان استان‌ها در بهار امسال به کرمانشاه با ۵.۲ درصد اختصاص یافت به گونه‌ای که نرخ بیکاری در بهار سال گذشته از ۱۵.۴ به ۱۰.۲ درصد در بهار امسال رسیده است و این کمترین نرخ بیکاری در ۱۰ سال اخیر این استان به شمار می رود.

در واقع در حالی که نرخ بیکاری کشور یک درصد بهبود یافته، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۵.۲ درصد بهبود همراه بوده و بیش از پنج برابر میانگین کشوری کاهش یافته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل ۳۹ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که به دلیل نداشتن مهارت کافی، نتوانستند شغلی پیدا کنند.

کد خبر: 64479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =