حمایت تحصیلی بهزیستی از ۱۳۱ هزار فرزند زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور از حمایت تحصیلی و آموزشی بهزیستی از ۱۲۴ هزار فرزند دانش آموز و بیش از هفت هزار فرزند دانشجوی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، نرجس خاتون اسعدی خلیلی افزود: با توجه به اینکه مسیر رشد تحصیلی فرزندان خانوارهای تحت پوشش گاهی با سختی و مشقت بیشتری در مقایسه با سایر خانوارهای جامعه مواجه هستند، دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور به منظور تقویت بنیه علمی، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان به ادامه تحصیل از ۱۲۴ هزار دانش‌آموز و هفت هزار و ۲۰۳ دانشجوی خانوار زن سرپرست تحت پوشش در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور در مقاطع مختلف در قالب پرداخت کمک هزینه تحصیلی حمایت می‌کند.

او افزود: تجلیل ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش دارای رتبه زیر هزار در کنکور سراسری سال‌ ۱۴۰۱ و اجرای اردوی فرهنگی و زیارتی و پرداخت کمک‌ هزینه سفر به عتبات عالیات به دانشجویان دارای رتبه برتر همراه با یک نفر از اعضای خانواده آنان در سال جاری از دیگر اقدامات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: پیگیری تمدید تفاهمنامه با یک موسسه علمی - آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی رایگان از جمله بورسیه تحصیلی، مشاوره آموزشی و ارائه کتب کمک آموزشی از اقدامات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور است.

اسعدی خلیلی افزود: آموزش‌های لازم در دوران بلوغ و نوجوانی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف در راستای ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی از قبیل پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان با بهره‌گیری از ظرفیت های درون سازمانی از دیگر اقدامات این حوزه است.

او با اشاره به آمار دانشجویان جامعه هدف براساس مقاطع تحصیلی، گفت: یکهزار و ۳۸۷ دانشجو در مقطع کاردانی، چهار هزار و ۸۰۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۸۵۸ دانشجو در مقطع ارشد و ۱۴۹ دانشجو در مقطع دکترا از حمایت‌های تحصیلی و آموزشی بهزیستی برخوردار هستند.

کد خبر: 64539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =