کسب رتبه دوم استان سمنان، در تحقق تعهد اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این استان با تحقق ۸۲ درصد از تعهد اشتغال، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی در هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با اشاره به تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ شغل در استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰هزار و ۱۳۱ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شاهرود و میامی بیشترین درصد تحقق را داشته اند، بیان کرد: شهرستان دامغان با ۵۹ درصد کمترین تعهد اشتغال استان را داراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی و بنیاد برکت بیش از ۸۵ درصد تعهد اشتغال را در استان متعهد شده‌اند که ۷۶ درصد ایجاد اشتغال استان مربوط به این چهار دستگاه است.

کاشانی تاکید کرد: کلیه اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و ... باید توسط دستگاه‌های اجرایی احصاء و در سامانه رصد اشتغال ثبت شود.

وی ضمن تشریح مراحل فرآیند پایش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، گفت: در پایش تلفنی کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال توسط مرکز پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راستی‌آزمایی تلفنی شده و مواردی از قبیل اطلاعات هویتی، تاریخ شروع به کار، وضعیت طرح، عنوان طرح، خدمات دریافتی (زیست بوم) مورد پرسش قرار می‌گیرد.

کاشانی در گزارش تسهیلات مشاغل خانگی اعتبار سال ۱۴۰۲ مبلغ پرداختی تسهیلات تاکنون را ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۶۶ طرح به مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که زمینه اشتغال یک هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کد خبر: 64558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =