برگزاری دوره آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان سالمند تامین‌اجتماعی گرمه و جاجرم

مدیر درمان تامین‌اجتماعی خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان ویژه بازنشستگان سالمند گرمه و جاجرم خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی، سعید صدرمنش ضمن ارائه گزارشی از حوزه درمان تامین‌اجتماعی استان به‌ویژه اقداماتی که در درمانگاه سیدالشهداء (ع) گرمه و جاجرم رخ داده است گفت: در راستای ارتقای خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین‌اجتماعی شهرستان‌های گرمه و جاجرم طی توافق صورت گرفته سازمان با ایمیدرو، مقرر شده کارخانه آلومینای جاجرم ساختمان درمانگاهی جدید را در زمینی که توسط استاندار و مسئولان محلی به زمین زده شد، بسازد و تامین‌اجتماعی نیز تجهیزات و نیروی انسانی آن را بر اساس سطح‌بندی مشخص شده تامین کند .

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: در همین راستا کلاس‌های ارتقای سطح سواد سالمندان در شهرستان‌های استان با همکاری اداره کل تامین‌اجتماعی و کانون بازنشستگان برگزار و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی و کنترل و مراقبت در این دوران به این قشر که سالیانی از عمر گران‌بهای خود را صرف خدمت به هم میهنان کرده‌اند، آموزش داده می شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: جهت ارائه خدمات بهینه و مطلوب به بازنشستگان و تکریم آنان در مراکز درمانی تابعه ، چندین نوبت ویزیت پزشک به این عزیزان اختصاص داده‌ایم تا بدون معطلی خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند .

در این دوره آموزشی، مطالبی درباره کنترل و پیشگیری از دیابت و فشار خون در سالمندان و نحوه تغذیه مناسب در این دوران به زبان ساده و کاربردی ارائه شد و ضمن تست غربالگری فشار خون، قند خون و مشاوره پزشکی به مراجعان، پمفلت و سی دی های اموزشی نیز توزیع شد.

کد خبر: 64633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =