دستگاه‌های حامی نابینایان عملکرد قابل دفاعی ندارند

قائم مقام انجمن نابینایان ایران در مراسم روز جهانی عصای سفید گفت: اینکه برخی از هنرمندان، ورزشکار و افراد خیر حامی مستمر انجمن نابینایان در طول سال هستند باید آنها را قدردان باشیم در شرایطی که دستگاه‌های مرتبط اغلب به وظایف و ماموریت‌های خود متعهد نیستند.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، منصور شادکام در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید که امروز ( ۲۳ مهرماه ) در باشگاه اقدسیه تهران برگزار شد، گفت: بسیاری از هنرمندان از جمله منوچهر هادی همواره در کنار انجمن بوده و هست. این هنرمند علاوه براینکه فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح کشور است در راستای مسئولیت اجتماعی خود همواره حامی ما بوده و مردم باید قدردان این هنرمندان متعهد به مسئولیت اجتماعی باشند و نباید تنگ‌نظرانه هادی و امسال او را قضاوت کنند.
شادکام ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌ها خوب می‌دانند که برای حضور هنرمندان در برنامه‌ها سکه و هدایایی باید به آنها تقدیم کنند و اینکه هنرمندانی چنین بزرگ‌منشانه و بی‌چشم‌داشت حامی برنامه‌های ما می‌شوند نباید نادیده گرفته شود.
قائم مقام انجمن نابینایان ایران با تأکید بر اینکه هر فرد و مسئولی با مردم باشد ماندگار خواهد شد، افزود: اگر عزت می‌خواهید با مردم و برای مردم باشید و هر مسئول و فردی برای مردم گام برمی‌دارد قطعا ثواب آن را از سوی خدا دریافت خواهد کرد.
شادکام با اشاره به مطالبات انباشته شده مسئولان از سال‌های گذشته تا امروز افزود: هر ساله در چنین مراسمی مطالبات را مطرح می کنیم اما اغلب بی پاسخ می مانند.
وی با اشاره به خواسته‌های جامعه نابینایان از سازمان بهزیستی کشور گفت: اگرچه ریاست کنونی سازمان بهزیستی کشور انسان خوبی است اما در جایگاه این سازمان عملکرد قابل دفاعی ندارد.
شادکام افزود: سال گذشته نیز گفتیم و الان هم بلند مطالبه می‌کنیم که مراکز توانبخشی از جمله مرکز خزانه احیاء شود. این مرکز با ۵۰ تا ۶۰ نیرو در حال حاضر با ۱۵ نیرو اداره می‌شود ‌و خدمات آن خیلی کاهش یافته است.
وی گفت: باید بودجه‌ای متناسب به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تخصیص شود و تمام مسائل این عزیزان را در حوزه‌های مختلف اشتغال، مناسب‌سازی، مسکن، بیمه و... پوشش دهد اینکه هر ساله اعتباری محدود تعیین می‌شود به تعلیق در اجرای کامل این قانون منجر می‌شود.
شادکام در ادامه از شهرداری خواست که مکانی را برای دستفروشان در نظر بگیرد که افراد دارای معلولیت نیز بتوانند در این مکان‌ها با حفظ کرامت درآمدی آبرومندانه کسب کنند.
او ادامه داد: مناسب‌سازی در دو سال اخیر کمرنگ‌تر شده و به قوت گذشته پیگیری نمی‌شود و باید جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد.
شادکام با اشاره به قانون ۳ درصدی استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های دولتی گفت: ما سال گذشته با ریاست سازمان بهزیستی کشور هم مکاتبه کردیم که با توجه به اینکه نحوه گزینش قبول‌شدگان در آزمون استخدامی تغییر کرده، تمهیدی تدبیر شود که معلولانی که در آزمون استخدامی قبول می‌شوند در مرحله گزینش رد نشوند. بسیاری از عزیزان در مرحله گزینش رد می‌شوند با این توجیه که معلولان نمی‌توانند در دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش استخدام شوند.
وی در پایان از سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان، برخی بانک‌ها، باشگاه تالار اقدسیه، هنرمندان و خیران حامی انجمن تشکر مجدد کرد و گفت: امیدواریم که سال بعد در چنین مراسمی ارائه گزارشی پربار از برآورده‌شدن مطالبات نابینایان را از سوی مسئولان و دستگاه‌های مرتبط را داشته باشیم.
مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با تقدیر از روسای انجمن نابینایان در دفاتر استان‌های کشور در تالار اقدسیه پایان یافت.

کد خبر: 64638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =