انجام ۱.۷ میلیون مشاوره تلفنی برای کاهش اختلالات روان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی از سوی این سازمان با هدف کاهش اختلالات روان به مردم ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه توکلی روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهرماه) افزود: پارسال بیش از ۸۵ هزار جلسه در مراکز مشاوره دولتی و نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلسه در مراکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت سازمان انجام شده است.

او ادامه داد: آموزش نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از آحاد مردم و گروه هدف سازمان در دوره های پیشگیرانه اعم از آموزش زندگی خانواده، فرزند پروری و مهارت های زندگی بخش مهمی از فعالیت های سازمان بهزیستی برای کاهش اختلالات روانشناختی و پیشگیری از آنها انجام گرفته است.

توکلی با بیان اینکه سرمایه روان شناختی، توانایی است که در خود پرورش می دهیم تا از پس انواع و اقسام مسائل ریز و کلان زندگی برآییم، افزود: همانطور که سرمایه مالی به ما کمک می کند در مواقعی که درآمدمان با مشکل مواجه می شود از آنها استفاده کنیم، در مواقع سختِ زندگی نیز با تکیه بر سرمایه روان شناختی است که می توانیم زندگی را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه قابلیت های امید، کارآمدی، تاب آوری و خوش بینی، سرمایه روان شناختی فرد را تشکیل می دهند، گفت تقویت سرمایه روان شناختی نتایج فردی و اجتماعی به دنبال دارد که در کنار کاهش استرس، افزایش سرمایه روان شناختی موجب افزایش عملکرد شغلی افراد می شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اهمیت و جایگاه خدمات باکیفیت روان شناختی و مشاوره گفت: با تأمین منابع مالی و ایجاد انگیزه‌های لازم می توان از تخصص و تجارب کارآمدترین متخصصان در مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و مراکز دولتی بهره ببریم و از سوی دیگر نیز بتوانیم با نظارت و برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت، زمینه ارتقا عملکرد روان شناسان و مشاوران مراکز مشاوره غیر دولتی تحت نظارت سازمان را فراهم کنیم.

توکلی با اشاره به تغییرات ساختاری در سازمان بهزیستی گفت: جایگاه دفتر مشاوره و امور روانشناختی ارتقا یافته و نگاه ویژه ای به برنامه های پیشگیرانه در سازمان بهزیستی ایجاد شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از وضعیت دو سند مهم «قانون حمایت از بیماران روان» و «سند ارتقای سلامت روان جامعه» در حوزه سلامت روان گفت: به روز رسانی اسناد و مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه ها در اسناد ذکر شده بسیار ضروری است که لازم است وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه این امر را پیگیری کند.

خدمات مشاوره تلفنی رایگان سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله‌های در بردارنده «راهنمایی، مشاوره و ارجاع»، ارائه مداخله‌های تخصصی و متنوع، ارائه مداخله‌های کم‌هزینه یا رایگان از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است.

مردم می‌توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و اعتیاد استفاده کنند. زمان فعالیت صدای مشاور سازمان بهزیستی ( ۱۴۸۰) از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل است.

کد خبر: 64694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =