افزوده شدن بیش از یک‌هزار کارگاه به تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی از اضافه شدن یک‌هزار و ۱۱۲ کارگاه در مدت یک سال گذشته به تعداد کارگاه‌های فعال این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مرکزی، علیرضا حسینی با بیان اینکه ۲۴ هزار و چهار کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این کارگاره‌ها در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۸۶ درصد افزایش یافته است گفت: افزایش بازرسی‌ها و تعداد بازرسان کارگاهی، منجر به شناسایی کارگاه‌هایی شد که به دلیل بی‌اطلاعی و یا امتناع کارفرمایان از بیمه کردن کارگران شاغل در کارگاه، در زمره واحدهای بدون پوشش بیمه‌ تامین‌اجتماعی قرار داشتند که این امر موجب شناسایی و افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری کارگاه‌ها در سطح استان نیز شد.

وی به جمعیت تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان اشاره و بیان کرد: یک میلیون و ۴۱ هزار و ۱۹۱ نفر از جمعیت این استان از چتر حمایتی سازمان تامین‌اجتماعی بهره‌مند هستند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار و ۹۵۸ نفر معادل ۴/۸۳ صدم درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی ضریب پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان مرکزی را ۷۲/۸۴ درصد عنوان کرد و افزود: ضریب پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در این استان در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳/۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

حسینی از افزایش ۵/۱۲ درصدی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین‌اجتماعی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی در این استان ۳۴۲ هزار و ۸۷۲ نفر است که تعداد این بیمه‌شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۹ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد بیمه‌شدگان تبعی این استان ۴۸۹ هزار و ۳۶۳ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ هزار و ۳۱۲ نفر معادل ۳/۸۸ درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از افزایش ۵/۲۶ درصدی تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان مرکزی خبر داد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان اجباری (کارگاهی) استان نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳۴ هزار و ۲۹۲ نفر رسیده‌ است.

وی تعداد سایر بیمه شدگان از جمله توافقی، اختیاری و مشاغل آزاد را ۱۰۵ هزار و ۳۹۸ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد این بیمه شدگان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۱۵۵ نفر معادل ۵/۱۴ درصد افزایش یافته‌ است.

حسینی بیان کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیکاری این استان نیز با کاهش ۱۵۲ نفری به سه هزار و ۱۸۲ نفر رسیده‌ است که این کاهش ۴/۵۶ درصدی عمدتا ناشی از اشتغال مجدد این گروه از بیمه شدگان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد مستمری‌بگیران اصلی سازمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی در سال جاری ۱۰۷ هزار و ۶۳۳ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۱۴۵ نفر معادل ۷/۱۱ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۰۱ هزار و ۳۲۳ نفر مستمری بگیر تبعی در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۷۹۲ نفر معادل ۶ و ۶ صدم درصد افزایش یافته‌ است.

در حال حاضر یک میلیون و ۴۱ هزار و ۱۹۱ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 64710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =