پرداخت تسهیلات ارزان به متقاضیان کارآفرینی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار در این استان می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل‌احمد سلامی با حضور در صندوق کارآفرینی امید استان و دیدار با مدیر این صندوق، بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که بعضاً متقاضیان کسب و کار با آن مواجه هستند، تامین سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شغل و یا تکمیل و توسعه آن است.

وی افزود: دولت سیزدهم به منظور حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی، اولویت را بر روی اختصاص وام‌های ارزان و تسهیل شرایط برای پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی قرار داده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای گسترش همکاری‌های بین بخشی به نفع مردم، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید در این استان، پیگیر آن هستند تا با رایزنی در سطح ملی، شرایط برای کارآفرینان و علاقمندان به ایجاد و توسعه کسب و کار فراهم شود.

سلامی گفت: در صورت به ثمر رسیدن رایزنی‌ها، این وام‌های ارزان قیمت تا سقف ۴۰ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزایی اختصاص می‌یابد که متناسب با ظرفیت ها و شرایط آب و هوایی منطقه باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز بیان کرد: رویکرد این صندوق نه سودآوری و بنگاه‌داری، بلکه حمایت از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و اشتغال افراد تأثیرگذار باشد .

غلامعلی صمصامی افزود: تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید با معرفی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت می‌کند، می‌تواند شرایط استان را در بخش اشتغال ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: صندوق با اجرای مدل‌ها و طرح‌هایی نظیر «تصکا» و «نهضت احیا» از تمام توان و ظرفیت برای حمایت از واحدهای راکد یا نیمه راکد و همچنین طرح‌هایی که نیاز به توسعه دارند، استفاده می‌کند.

کد خبر: 64757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =