ایجاد ۳۱ هزار شغل جدید در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۱ هزار شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شد و از تعهدات ایجاد شده، بالاتر رفتیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، مصدق کشاورزی در تشریح آخرین وضعیت آمار ثبت اشتغال استان در سامانه رصد اشتغال کشور، بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرائی در سامانه رصد اشتغال استان به ثبت رسیده که معادل ۸۲ درصد اشتغال تعهد شده است.

وی با بیان اینکه تمام آمار اشتغال، طی دو سال اخیر دقیق بوده و اشتغال واقعی ایجاد شده است افزود: بزودی دستگاه‌های موفق در ایجاد اشتغال و دستگاه‌های کم کار و بی تفاوت نسبت به موضوع اشتغال را به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: از کارآفرینان استان انتظار داریم در بکارگیری جوانان تحصیل کرده بومی استان نهایت توان خود را به کار گیرند که در غیر این صورت، حمایت نمی‌شوند. در واقع پیش شرط حمایت از کارآفرینان، اشتغال جوانان بومی است و باید در این مسیر از تمام توان خود بهره ببریم.

کشاورزی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های صنعتی به منظور اشتغال جوانان بومی استان انجام شده و تا پایان سال نیز این روند تداوم دارد.

احمد محمدی زاده در نشست مسئولان حوزه اشتغال استان بوشهر نیز بیان کرد: در دو سال اخیر بیشترین دغدغه مسئولان استان، رفع مشکل اشتغال بوده و تلاش شبانه‌روزی برای این مهم داشته‌ایم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مختلف آبزی‌پروری را راه‌اندازی کردیم که تعداد زیادی شغل برای جوانان بومی استان ایجاد شد افزود: در طرح‌های کشاورزی و همچنین در صنایع مختلف نیز، بیشترین تعداد شغل جدید را ایجاد کردیم و این روند تداوم دارد.

محمدی زاده گفت: بیشترین تلاش مسئولان استان، حوزه پارس جنوبی و نفت و گاز و پتروشیمی بوده که سعی کردیم علاوه بر اجرای مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروی بومی، سهم مدیریتی نیروهای بومی استان نیز بالاتر رفته است.

استاندار بوشهر بیان کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال، امسال نیز تدابیر خوبی اندیشیده شده و امیدوارم این مساله با کیفیت مطلوبی به نتیجه برسد.

کد خبر: 64837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =