بورس بر روی دور تند نزول

روز سه‌شنبه «دوم آبان ماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۲۱ هزار واحدی در محدوده دو میلیون واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با نزول ۲۱.۷۲۴ هزار واحدی در مرز کانال دو میلیون واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۹.۷۶۸ واحدی در محدوده ۶۷۶.۱۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۳۳۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۳ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پارس، ایران‌خودرو، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت صنایع ملی مس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بانک ملت، پتروشیمی بوعلی سینا و گروه صنعتی پاکشو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با نزول ۲۹۶ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۴.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، آریا ساسول، سرمایه گذاری گروه سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، گروه الکترونیک انتخاب آرمان، پتروشیمی زاگرس و مدیریت انرژی امید تابان هور یشترین تاثیر منفی و نیان الکترنیک، سپیدار سیستم آسیا و توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

از بازار سهام نمی توان انتظار داشت

این درحالیست که با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۶۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا ۱۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌های درآمد ثابت شده است.

رشد ارزش معاملات طی این دو روز اخیر نشانه خوبی است، ولی این رشد بیشتر به علت رنج‌های منفی روی سهم‌های بزرگ بازار است تا اقبال به سرمایه‌گذاری. هرچند بارها طی روندهای اخیر این موضوع به کرات دیده شده که وقتی در منفی‌ها چند روزی ارزش معاملات رشد می‌کند، حداقل یکی دو روز بازار متعادل و مثبت می‌شود، باید دید این اتفاق طی روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد؟

خروج پول‌های حقیقی از سهام و حق تقدم و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت نکته منفی دیگری است که فعلا نشان می‌دهد، نباید انتظارات زیادی از بازار سهام داشت، حال باید دید بازار سهام فردا و به‌ویژه در هفته پیش رو چه مسیری را طی خواهد کرد؟

کد خبر: 64893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =