طرح اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در استان بوشهر اجرایی شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر از ابلاغ اجرایی قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان بوشهر، محمد جواد بازدرهوا با بیان این مطلب گفت: با اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی، سازمان تامین‌اجتماعی مکلف شده با دریافت هفت درصد کسر حق بیمه از کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم به‌عنوان سهم کارگر و معادل ۲۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه ایجاد یا توسعه، احداث و یا افزایش تراکم ساختمان و تخریب و نوسازی بنا و تعمیرات اساسی به‌عنوان سهم مالک، کارگران را بیمه کند.

وی بیان کرد: بر این اساس برای ساخت‌وساز در داخل محدوده روستاها با مجوز دهیاری‌ها، معادل ۱۰ درصد مجموع عوارض صدور پروانه به‌عنوان سهم مالک خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: متقاضیان صدور و تمدید پروانه‌های ساختمانی می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دریافت نامه به تأمین‌اجتماعی مراجعه و مبلغ بیمه مربوطه را با نرخ جدید پرداخت کنند.

بازدرهوا ادامه داد: همچنین با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری سقف پرداخت حق بیمه کار فرما از طریق بانک‌ها برداشته شده تا بتوانند پرداخت‌های خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم سازمان تامین‌اجتماعی الکترونیکی کردن روند ارائه خدمات است که این مهم در استان بوشهر بسیاری از مراجعات غیرضروری به شعب و کارگزاری‌ها حذف کرده است.

کد خبر: 64947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =