جذب بیش از ۶۱۳ هزار بیمه‌شده جدید با پوشش ۴۱ درصدی زنان

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم عملکرد موثری از خود نشان داده به گونه‌ای که صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا در جلسه هیات دولت، این فعالیت‌های صندوق را در بخش جذب بیمه‌شدگان جدید، افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی و رشد پرداخت مستمری مثبت ارزیابی کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، ‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌ انجام محاسبات بیمه‌ای و تضمین ضریب پشتیبانی بیمه روستاییان و عشایر تا ۲۰ سال آینده، جذب بیش از ۶۱۳ هزار بیمه‌شده جدید و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی، تحقق تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان جدید در سطح رقم قابل توجه ۸۲ درصدی، افزایش سهم پوشش بیمه زنان به ۴۱ درصد، افزایش ۴۳ درصدی میانگین دریافتی مستمری‌بگیران در طول این دولت، اجرای طرح پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران و اجرای طرح بیمه تکمیلی درمانی برای مستمری‌بگیران و روستاییان و عشایر را از جمله اقدامات سازنده این صندوق در ۲ سال گذشته عنوان کرد.

مرتضوی همچنین پیشتر به افزایش ۷۰ درصدی بودجه صندوق در سال جدید اشاره کرده و گفته است: این رشد بودجه‌ای نشان از همت و توجه ویژه دولت به جامعه هدف است و باید به نمایندگی از قشر روستایی و عشایری تشکر ویژه‌ای از دولت مردمی و رئیس جمهور داشته باشم.

برخی اقدامات صندوق در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری، جذب بیشتر بیمه‌شدگان، پرداخت به موقع حقوق مستمری‌بگیران، افزایش میزان مستمری، ارائه خدمات در بخش بیمه تکمیلی، پرداخت تسهیلات، ارائه برنامه راهبردی صندوق بیمه اجتماعی، اعطای ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق بدون نیاز به ضامن و مراجعه به بانک، افزایش بودجه صندوق، گردش صحیح منابع مالی صندوق در حوزه مالی و بورس و خرید ۱۰ درصد از سهام پالایشگاه بزرگ امام خمینی (ره) شازند اراک از اقدامات ارزشمند این نهاد بیمه‌گر بوده است.

خرید سهام شازند، ارائه بیمه تکمیلی درمان، حفظ و ارتقاء منابع مالی صندوق، افزایش پوشش بیمه اجتماعی زنان، تدوین احکام پیشنهادی برنامه هفتم توسعه، توجه به نیروهای ارزشی و ایثارگر، جذب بیمه‌شدگان جدید، پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات، تحقق حداکثری تمدید بیمه‌پردازی، محاسبات بیمه‌ای و اکچوئری در راستای پایداری منابع، ارتقاء سرمایه اطلاعاتی و شفافیت در دسترسی به اطلاعات، تاسیس پایگاه بسیج صندوق بیمه اجتماعی و برنامه راهبردی پنج ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دیگر برنامه‌های این صندوق به شمار می‌رود.

وصول مطالبات و رشد بودجه، تشکیل قرارگاه کرامت، آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارتقاء سرمایه انسانی و گردش نخبگان، افزایش سطح درآمدی، افزایش ۴۳ درصدی مستمری، ساماندهی موسسات کارگزاری، ارتقاء جایگاه مدیریت‌های استانی، برگزاری اجلاس و همایش‌ها، سفرهای استانی و جهاد تبیین و تشکیل تعاونی مسکن کارکنان بخش دیگری از مهمترین برنامه‌های این صندوق محسوب می‌شود.

جامعه ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفری صندوق بیمه اجتماعی

داده‌های آماری تیرماه ۱۴۰۲ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر نشانگر وجود ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۹ نفر به عنوان اعضای صندوق است که ۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۵۶ نفر از این افراد را مردان و ۶۷۲ هزار و ۷۷۳ نفر را زن تشکیل می‌دهند. در جدیدترین ارزیابی‌ها ‌تعداد بیمه‌شدگان ۶۱۳ هزار نفر بیشتر شده که ۴۱ درصد هم در پوشش بیمه‌ای زنان موفق عمل کرده است.

همچنین از کل بیمه‌شدگان فعال با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر نیز یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن به شمار می‌روند که در دولت سیزدهم روند افزایشی شمار بیمه‌شدگان و دیگر فعالیت‌ها بسیار مثبت ارزیابی شده است.

اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در صندوق بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان براساس اصل ۲۹ قانون اساسی در راستای پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام داده است. البته پایداری صندوق بیمه اجتماعی یکی از محورها و اولویت‌های مهم بوده است تا ضمن حفظ و ارتقاء منابع صندوق به عنوان یک الزام اساسی، ‌ در راستای گسترش خدمات بیمه‌ای در این صندوق بیمه‌گر تلاش‌های جدی‌تری انجام شود.

از مجموع ۱۰ میلیون نفر جمعیت بین ۱۸ تا ۵۰ سال کشور، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان در مناطق شهری، روستایی و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که ۶۱۳ هزار نفر آنان با حمایت و اهتمام ویژه دولت مردمی سیزدهم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز با اشاره به اینکه دولت ۷۰ درصد حق بیمه بیمه‌شدگان این صندوق را پرداخت می‌کند، گفت: فلسفه تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بهره‌مندی گروه‌های هدف از بیمه بوده است.

او با اشاره به گذشت ۱۸ سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بودند اما پس از استقرار دولت مردمی جذب بیش از ۵۴۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید معادل سه سال کاری انجام شد.

برقراری اضافه کرد: بیش از ۹ میلیون نفر جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌شمار می روند و بسیاری از جامعه هدف ما از مزیت این صندوق بی‌اطلاع هستند. اکنون ضریب پشتیبانی این صندوق به دلیل جوانی جمعیت تحت پوشش ۱ به ۱۰ است که از حد مطلوب استاندارد جهانی هم بالاتر است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ سال قبل با هدف پوشش جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای توسعه چتر بیمه‌ای و ارائه خدمات به جامعه مذکور با دریافت مبالغ پایین و کمک دولت در پرداخت حق بیمه آغاز به فعالیت کرد.

کد خبر: 64953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =