فعالیت ۴۰ مرکز کاریابی فیزیکی،‌ الکترونیکی و بین‌المللی در استان زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از فعالیت ۴۰ مرکز کاریابی فیزیکی،‌ الکترونیکی و بین المللی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری با بیان این مطلب افزود: مراکز کاریابی نیز به عنوان موسسه‌های تخصصی با ارایه مشاوره‌های لازم به کاریابان و معرفی فرصت‌های شغلی موجود به آنها در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری نقش مفید و غیرقابل انکاری دارند بر همین اساس در حال حاضر ۳۱ مرکز کاریابی فیزیکی، هشت کاریابی الکترونیکی و یک کاریابی بین‌المللی فعال است که در امر به کارگماری نیروی کار در کارگاه‌های مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند.

وی گفت: صدور مجوزهای موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های داخلی در مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و مراحل مرتبط با صدور مجوز، به صورت الکترونیکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نیز اشاره و بیان کرد:‌ این استان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را دارد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم درباره احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و حمایت‌های لازم از آن‌ها از جمله اعطای مشوق و تسهیلات اشتغالزایی،‌ نرخ بیکاری در این استان کاهشی شده است.

جعفری با بیان اینکه بر اساس برنامه ابلاغی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت، امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل در استان هدفگذاری شده است گفت: سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۰ فرصت شغلی تعیین شده بود که بر اساس اعلام مسئولان بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد، این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی بیشتر از هدف تعریف شده محقق شد.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان در بخش کارآفرینی و اشتغالزایی را بهره‌برداری از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی به منظور ساماندهی آنها و نیز رونمایی از سامانه جستجوی شغل عنوان کرد و گفت: رونمایی از سامانه صدور مجوز کاریابی و مراکز مشاوره به منظور تسهیل در صدور مجوز کاریابی و مراکز مشاوره کارآفرینی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تسهیل اشتغال استان است.

کد خبر: 64955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =