بورس در صف فروش قفل شد

روز شنبه «ششم آبان ماه» شاخص کل بورس با  ریزش بیش از ۵۰ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با سقوطی بیش از ۵۰ هزار واحدی کانال دو میلیون واحدی را از دست داد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهشی بیش از ۲۳ هزار واحدی در محدوده ۶۵۳.۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت و ملی صنایع مس ایران و بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با نزول ۶۷۲ واحدی در محدوده ۲۳ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۱۷۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۵.۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشد ۱.۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۱۶۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۶۰۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

در روزی که نماد سایپا فقط ۲۷ میلیون برگ سهم معامله شد و صف فروش آن حتی برای یک مرتبه هم جمع نشد و نماد ایران خودرو نیز همین وضعیت را داشتند، نقدشوندگی بازار سهام به شدت کاهش پیدا کرد زیرا بسیار از سهم‌ها به نوعی قفل صف فروش شدند و خریدار آنچنانی نیز وجود نداشت.

کد خبر: 64971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =