آخرین خبرها از معدن طلای قلقله

جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت توسعه معادن طلای کردستان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تاصیکو، جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه منتهی به شهریور شرکت توسعه معادن طلای کردستان روز یکشنبه، ۷ آبان با حضور سیدمحمدصابر پرورش (معاون امور شرکت‌ها)، محمدرضا رضوانیان‌زاده (مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌ها)، مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، مقداد مجدی (مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان) و دیگر مدیران این شرکت در سالن جلسات هلدینگ صدرتامین برگزار شد.

مجدی، مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در این جلسه، عملکرد ۶ ماهه این شرکت را در حوزه‌های سه‌گانه کارخانه، اکتشاف و استخراج معدن تشریح کرد.

وی گفت: در صورت افزایش ظرفیت کارخانه و فعال شدن سایر پتانسیل‌های معدنی در منطقه و کشور، نیاز به واردات طلا کاهش یافته و تامین طلا از معادن و کارخانه‌های داخلی افزایش می‌یابد.

مجدی افزود: در همین راستا، پیگیر اعاده دو محدوده معدنی در مجاورت معدن طلای قلقله از طریق سازمان صمت استان و وزارت متبوع هستیم و پیشرفت‌های خوبی در این خصوص صورت پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان با اشاره اهمیت هم‌افزایی در گروه شرکت‌های صدرتامین گفت: طی ماه‌های اخیر دو قرارداد مغزه‌گیری و حفاری پودری RC به متراژ ۱۰۰۰۰ متر با شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین داشته‌ایم که حفاری را شروع کرده است.

وی افزود: در راستای توجه ویژه صدرتامین به پروژه‌های طلا علاوه بر تسریع در روند احداث کارخانه استحصال طلا، توسعه فعالیت‌های اکتشافی در محدوده معدن طلای قُلقُله با هدف افزایش ذخیره قطعی معدن و تضمین خوراک کارخانه در دستور کار شرکت قرار دارد.

مجدی ادامه داد: در حوزه کارخانه نیز بخش مهندسی کار از طریق اجرای تست‌های تکمیلی به منظور تایید مدارک مهندسی مفهومی توسط تکنولوگ خارجی در مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران در مراحل پایانی خود قرار دارد. در بخش اجرا نیز، بالغ بر ۴۵۰ هزار متر مکعب از خاکبرداری سایت کارخانه انجام شده است و در ماه جاری، سفارش گذاری ساخت تجهیزات اصلی خط تولید صورت خواهد پذیرفت. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا پایان سال، بخش عمده مربوط به بخش تامین تجهیزات به پایان رسیده و از ابتدای سال آتی، موضوع نصب تجهیزات و سازه های صنعتی، آغاز شود.

در پایان، مدیران و حاضرین در جلسه بر حمایت همه جانبه از پروژه‌های طلایی تاصیکو، با هدف حداکثر سازی منافع سهامداران و کسب رضایت سایر ذی نفعان تاکید کردند.

شرکت توسعه معادن طلای کردستان در سال ۱۳۹۲ تاسیس و در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان و با هدف بهره‌برداری از معادن طلای واقع در شهرستان سقز، استان کردستان مشغول به فعالیت است. ماموریت این شرکت اکتشاف، استخراج، فرآوری کانی‌های فلزی و غیرفلزی با تأکید بر صنعت فلزات گران‌بهاء با رعایت قوانین زیست‌محیطی، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقاء حقوق ذی‌نفعان و سهامداران است.

کد خبر: 65025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =